Pikatiedote


 Liike on avoinna silloin kun sinulle sopii.
Kerro milloin olet tulossa, niin olemme paikalla. Talvikaudella myymälä on avoinna ilman eri pyyntöä vain klo 12-15. Puhelimella tavoittaa aamusta iltaan.

 WeberW Uudet Weber kaasuttimet

JaguarXK1203xDCOE640
Webereitä!
Meillä on myynnissä vain oikeita euroopassa tehtyjä virityskaasuttimia. Emme myy kiinalaisia kopioita. Ei meillä ole mitään kiinalaisia vastaan. Mekin myisimme kiinan kaasareita jos ne olisivat kunnollisia. Olemme tehneet töitä kaasareiden kanssa jo yli 20 vuotta emmekä kehtaa myydä sellaista mitä emme itse laittaisi omaan autoon. Teimme DCOE webereistä säästöhintarjouksen. Nyt saat aidot melkein kiinaweberin hintaan. Kaikissa DCOE/DCO malleissa on muovikohot ja imutorvet kuuluvat hintaan muissa paitsi säästöhinnassa. Rikastin on paikalla 40 ja 45 DCOE malleissa. Toimitusaikaa kaasuttimille tarvitaan yleensä 7-15 päivää.

Weberin tehdas italiassa Bolognassa sulki ovensa vuonna 1992. Kaikki sen jälkeen euroopassa tehdyt Weberit ovat Espanjalaisia. Espanjalaisten työn jälki vastaa italialaista yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Isorunkoiset DCO sarjan kaasarit on pitkään olleet pinnaltaan karkeaa valua. Koneistukset toki yhtä kohdallaan kuin italiankin aikoina. Vasta 2013 saapuivat ensimmäiset siistivaluiset espanjalaiset DCO sarjan Webrut. Kaikille uusille Webereille tarjotaan vuoden takuu. Takuutapausten määrä on pysynyt ennallaan italian aikaisista espanjan aikakauteen. Kymmeneen vuoteen mahtuu edelleen yhden käden sormilla laskettava määrä runkoja joissa on valuhuokonen kohokammiossa ja tyhjentää bensat ulos. Käytännössä kuulalaakeroitujen virityskaasuttimien käyttöikä vaikuttaa olevan keskimäärin 30-50 vuotta. Tämän ikäiset webrut on yleensä kunnollisen läpikäynnin tarpeessa palvellakseen taas seuraavat 30-50 vuotta.

Numero mallimerkinnän (DCOE) jälkeen, kertoo mistä kehitysversiosta on kyse. Esim 40 DCOE 151 on kehitysversio järjestynumeroltaan 151. Jotkut numerot suunniteltiin alkuperäisasennukseen tiettyä automallia varten, ja joitakin malleja myytiin jälkiasennuskäyttöön. Kehitysversion numeron suuruudesta näkee suuntaa antavasti minkä ikäluokan kaasarista on kyse, tai ainakin sen milloin kyseinen malli on ensimmäistä kertaa esitelty. Esim 40 DCOE 32 on Alfa Romeota varten tehty malli 60-luvun lopulta. Mallinumero 40DCOE 44-45 ajoittuu 70-luvun puoliväliin. 40 DCOE 138-139 osuu 80-luvun loppupuoliskolle. Kun numerot on peräkkäiset, on kyse parista jossa on jo tehtaalta tullessaan ollut varusteet kuten synkkavivut vasemmaksi ja oikeaksi kaasariksi. Nykyinen malli 40 DCOE 151 on yksittäinen kaasutin joita vaan laitetaan tarvittava määrä riviin ja vaihdetaan vivut ym varusteet sopimaan jotta juttelee yhteen.
WeberDCOEVintage
Weber DCOE 60-luvulta. Wanhan logon EW-kirjaimet tarkoittavat muuten miestä merkin takana. Edoardo Weber. Vanhempien Weberien kyljessä lukee Brevettato, joka tarkoittaa patentoitu. Useissa lukee myös Tipo, joka tarkoittaa tyyppiä joka yleensä oli meistetty kaasarin kylkeen tai laippaan. Kaasareiden mallimerkinnät tulevat yleensä suoraan Italian kielestä. Doppio Corpo Orizontale on 2-kurkkuinen vaakaimu, DCO. Mallimerkintää edeltävä numero tarkoittaa kaasuläppien kokoa.

 

Weber 40 DCOE 151

vaakaimukaasuttimet (=sivuimut), 2 kpl yksittäistä kaasutinta. Paikalla tehtaan jäljiltä 30mm kurkku. 115 pääsuutin. F11 seosputki. 200 ilma. 45 tyhjäkäynti. 40 pumppu. 175 neulaventtiili.

Hinta: 780 eur/pari tehtaan jäljiltä, lisäosilla 840 eur/pari. Nyt tarjolla myös säästöhinta, jolloin tehdaskaasareista poistettu imutorvet ja bensaliittimet. 690 euroa parilta. 345 e /kpl. 

 Weber45DCOE152

Weber 45 DCOE 152

Tässä mallissa olemme keränneet 840 hintaiseen pariin tarpeelliset lisäosat mukaan, jotka kuuluvat kaasutinparin hintaan. Synkkavipupari kaasareiden väliin ja paikalla olevien lisäksi yhdet pääsuuttimet ja ilmat oman valinnan tai suosituksen mukaan. Banjoliittimenä toisella T-liitin. Paikalla tehtaan jäljiltä 36 kurkut, F16 seosputket, 145 pääsuuttimet ja 155 ilmat. Tyhjäkäynti 55F8. Kiihdytyspumppu 45. Progressioreikiä 4 kpl.

Hinta: 780 eur/pari tehtaan jäljiltä, lisäosilla 840 eur/pari. Nyt tarjolla myös säästöhinta, jolloin tehdaskaasareista poistettu imutorvet ja bensaliittimet. 690 euroa parilta. 345 e kpl.

 

Weber 45 DCOE 9

 

Nyt saatavana uutena vanhan liiton mallinen vaakaimuwebru. Tässä kohokammion kansi on vanhaa mallia jossa ei ole "siivekkeitä" kuten 151 ja 152 malleissa.  Näyttää siis samalta kuin 60-luvullakin. Nämäkin kuten kaikki muutkin oikeat webrut nykyään on tehty espanjassa. Malli 45 DCOE 9 oli aikanaan alkuperäisasennuksena Aston Martinissa 60-luvulla ja sitä myytiin myös virityskäyttöön.

Hinta 420 e kpl tehdassäädöillä.

 

Weber 48 DCO

Paikalla 42 mm kurkut. Ei rikastinta. Nämä tulevat kahtena yksittäisen kaasarina joita ei ole synkatty keskeltä yhteen.

Hinta: 1090 eur/pari

 

Weber 50 DCO

Paikalla 46 mm kurkut. Ei rikastinta. Nämä saadaan tilattua valmiiksi parina jossa synkkavivut keskellä.

Hinta: 1150 eur/pari

 

Weber55DCO

Weber 55 DCO

Paikalla 48 mm kurkut. Ei rikastinta. Nämä saadaan tilattua valmiiksi parina jossa synkkavivut keskellä kuten kuvassa.

Hinta: 1180 eur/pari

 

Weber44IDF

Weber 40 IDF. Pystykaasuttimet. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Ilman imutorvia. Hinta 370 e kpl. 740 e pari.
Weber 40 DCNF. Pystykaasuttimet. Rikastimilla. Oma jako. Hinta 490 e kpl.
Weber 44 IDF. Pystykaasuttimet. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Hinta 385 e kpl. 770 e pari. Kuvassa.
Weber 48 IDF. Pystykaasuttimet. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Hinta 820 e pari.

IDF kaasarit mahdollista tilata myös rikastimen kanssa. Lisähinta rikastinmallista 40 IDF +60 e kpl. 44 ja 48 IDF +80 e kpl.

 

Weber48IDA

Weber 48 IDA. Legendaa saatavilla uutena. Tämä on juuri se kaasutinmalli jota käytettiin 60-luvulla formuloissa, sekä mm AC Cobrassa ja Shelby Mustangissa. V-8 kielellä 4 kpl 48 IDA kaasaria vakiokurkuilla virtaa yhteensä 1930 CFM. Vaihda kurkut pienempiin niin CFM-lukema pienenee, ja isommilla kurkuilla kasvaa. Hinta 1080 euroa pari.

Uusia Webereitä valmistetaan jatkuvasti. Uudet Weberit on valmistettu Espanjassa jo viimeiset 20 vuotta. Aiemmin ne tehtiin Italiassa. Meillä ei myydä mitään Kiinassa tai Taiwanissa tehtyjä kaasuttimia. Jossain on myynnissä Weber IDF ja IDA kopioita jotka on tehty Kiinassa Empi HPMX nimellä ja joskus niitä kutsutaan Webereiksikin. Dellorton valmistus loppunut. Uusia DHLA/DRLA kaasuttimia ei saada lisää. Suuttimia ja varaosia on tarjolla silti Dellortoonkin varsin hyvin. Melkein yhtä hyvin kuin Weberiin ja paljon paremmin kuin Solexiin.

Uusia vakio Webereitä

Tässä useita suosittuja yleiskaasuttimia. Valitsemalla vakiota isomman kaasarin, voit käyttää myös näitä virityskaasuttimena. Sovitettavissa useisiin eri autoihin.

Weber34ICH
* Weber 34 ICH. Kiinteä 27mm kurkku. Tässä on vaijerivetoinen manuaali rikastin. Pulttijaossa on pelivaraa, jako 60-65 mm. Ylhäällä halkaisija putsarille saatavilla 52 mm ja 59mm. Valmis paikka virranjakajan alipaineelle. Hinta 255 euroa.

Weber32-36DGV
* Weber 32/36 DGV. Se kaikista suosituin ja arvostetuin Weberin korvauskaasutin. DGV on helppo, selkeä ja taloudellinen, mekaanisesti vaiheittain aukeava kaasutin käsiryypyllä.  Kiinteät sisäkurkut 26 ja 27 mm. Säädettävissä n.1600 - 2600 vakiokoneisiin. Ainoa ruuvattava säätö on tyhjäkäyntiseokset, muut säädöt tehdään suuttimia vaihtamalla. Uudessa kaasarissa paikalla nämä suuttimet: Tyhjäkäynnit 55 ja 50. Pääsuuttimet 140 ja 135. Seosputket F50 ja F6. Ilmasuuttimet 165 ja 160. Kiihdytyspumppu 50 ja neulaventtiili 200. Kaasuttimen pulttijako imusarjaan on 46 x 93 mm, sopii siis kiinnitykseltään suoraan monet Fordit, Opelit, BMW:t, ym. Sovitelaipan kanssa monet japsit, Opelit, VW:t, BMW:t ym. Kunnolliset ohjeet DGV asennukseen ja säätön löytyvät sivuiltamme info-ruudusta kohdasta vinkkejä. Kaasuttimen korkeus alapinnasta ilmanputsarin kiinnitystasoon 85mm. Alapinnasta rikastinläpän yläreunaan alle 120mm. Korkeus yhdessä 65mm puhdistimen kanssa 155mm.
Hintavaihtoehdot 32/36 DGV Weberille:
- 290 euron hinta on pelkkä täydellinen kaasutin tehtaan vakio-osilla eikä mitään muuta. Kuvassa yllä.
- 330 euron hintaan sisältyy paikalla olevien suuttimien lisäksi 4 ylimääräistä suutinta Sinun autoosi harkittuna. Mukaan tulee myös purkukuva kaasuttimesta ja paperitiiviste kaasarin alle ja tiiviste ilmanputsaria vasten.
- 360 euron hinnassa mukaan tulee 5 mm lämmöneristelevy kaasarin alle, kohokammion kannentiiviste sekä paperitiiviste ilmanputsaria vasten. Suuttimia 8 kpl sekä purkukuva.

20120314 038p
* UUTTA. Weber 32/36 DGV myös mallia jossa molemmat kaasuläpät aukeavat yhtä aikaa. Jos pienin mahdollinen kulutus ei ole päällimmäinen kriteeri vaan haet sen verran räväkkyyttä mitä nyt yhdellä kaasarilla on saatavilla niin tässä on hyvä ehdokas.  Tähänkin malliin on saatavilla samat varustelisäykset kuin tavalliseen DGV malliin, esim 4 suutinta ja tiivisteet +40 euron lisähintaan. Hinta yhtäaikaa aukeavalla DGV kaasuttimelle vakiosuuttimilla on 375 euroa.


* Weber 36/36 DCD. Vaiheittain aukeava pystykaasutin 46x93 jaolla. Etuna vaihdettavat kurkut. Hankaluutena kisakaasarityylinen rikastin sekä osittain omat säätöosat. Hinta 490 euroa.

Weber38DGMS
*Weber 38/38 DGMS. Hinta 390 euroa. (Sama automaattiryypyllä Weber 38 DGAS 430 euroa)
Tämä on rattailla yhtaikaa aukeava esim. Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin. Käsikäyttöisellä rikastimella. Pulttijako 46 x 93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, monet BMW:t laipalla tai ilman... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen. Myös pienempiin kireämpiin koneisiin. Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.

Weber32DGAV
* Weber 32/36 DGAV. 380 euroa. Automaattirikastin. Kiinteät kurkut 26 ja 27 mm. Jako 46 x 93. Sovitettavissa monet 1600-2600 koneet. (Alunperin Ford) Nyt taas saatavilla.

Weber32DATturbo

* Weber 32/32 DAT TURBO. 720 euroa. LOPPU. Ei tällä hetkellä saatavilla lisää. 
Mekaanisesti vaiheittain aukeava. Automaattiryyppy. Se oikea turbokaasutin. Parhaimmillaan kadulla alle 1,2 kilon paineissa. Pulttijako imusarjaan 46 x 87 mm.

 

Merkkikohtaiset Weber korvauskaasuttimet

WeberNo1

Tilaustavaraa yleensä 1- 2 viikon toimitusajalla. Merkkikohtaiset Weber korvauskaasuttimet on suunniteltu korvaamaan alkuperäisen, usein muun merkkisen vakiokaasuttimen. Kaasuttimet tulevat useimmiten käsikäyttöisellä rikastimella ja ovat tarkoitettuja manuaalivaihteiseen autoon. Joihinkin automaattivaihteisiinkin löytyy oma sarja. Nämä eivät ole virityskaasuttimia, vaan mahdollisimman helppoja ja taloudellisia vakiokaasuttimia. Sarjassa tulee mukana kaikki tarpeellinen, jotta kaasutin käy alkuperäiseen imusarjaan, ilmanpuhdistimeen, kaasuvipuihin ym. Tarvittavat tiivisteet, rikastinvaijeri, mahdolliset sovitelaipat ym. kuuluvat hintaan. Kaasutin on myös säädetty valmiiksi sopimaan kyseiseen vakiokoneeseen. Konekohtaisesti kannattaa säädöt tarkistaa ja tarvittaessa tarkentaa. Kaikki moottorit ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä, silloin kun ensimmäinen kaasutin on ajettu loppuun. Mukana kuvat ja ohjeet. Kysy saatavuus omaan autoosi. Hintataso 2-kurkkuisilla useimmiten 360-450 euroa ja 1-kurkkuisilla 250-350 euroa. Kuvassa yllä tyypillinen Pierburgin korvaava Weber DMTL VW/Audi/BMW. Alla kuvassa merkkikohtainen korvari yksinkertaisimmillaan. Ford Kent Fomocon tilalle Weber ICH joka sopii käytännössä suoraan.
Tässä suosituimmat sarjat, mutta moniin muihinkin löytyy:

- BMW 318/518 E30 vm 83-88 Weber 32/34 DMTL (korvaa Pierburg ) 410 euroa.
- Fiat 500 ja 126. Weber 26 ja 28 IMB. Alkuperäinen kaasutin. Hinta 280 euroa.
- Ford Escort Mk1,Mk2 1100,1300 Kent. Weber 34 ICH. (korvaa Fomoco). Putsarin kiinnitys 52mm. Ei rikastinvaijeria. 255 e.
- Ford Escort, Capri 1600 GT Kent. Weber 32/36 DGV. (korvaa Weber DGAV) ei rikastinvaijeria. 290 e.
- Ford Capri, Cortina ym 1600 OHC. Weber 34 ICH. Putsarin kiinnitys 59mm. (1529002600 Fomoco) ei rikastinvaij. 255 e.
- Ford Sierra 2.0 OHC 85-89 Weber 32/34 DMTL. (korvaa Weber 30/34 DFTH) 360 e.
- Ford Transit. Saatavilla suoraan sopiva sekä Fomocon kiinteäkurkkuisen että muuttuvakurkkuisen tilalle. 
- Ford V-6 3.0 Weber 38/38 DGMS (korvaa Weber 38/38 DGAS) 390 e.
- Land Rover 2286cc Series II & III LHD Weber 34 ICH. (korvaa Zenith 36) Hinta tulossa. Edullinen.
- Land Roveriin saatavilla myös sovitelaipalla 2-kurkkuinen vakioon imusarjaan, tai uusi imusarja 2-kurkkuiselle Weberille. 
- Saab 96 1-kurkkuista kaasutinta lista ei tunne mutta Ford 1.7 V-4 koneen korvarin kyllä...
- VW Golf 1800 tai 1600 83-90 Weber 32/34 DMTL (korvaa Pierburg) 410e.

NYT saatavilla myös uusia alkuperäisiä SOLEX vakiokaasuttimia lähinnä 70-80-lukuisiin ranskalaisiin autoihin, kuten Renault 4, 5, 6, 12, 16 sekä moniin Peugeot ja Citroen ja DAF -malleihin. Kysy tarkemmin. NOS, eli aitoa vanhaa käyttämätöntä tavaraa. Hintaluokka samalla suunnalla kuin Webereissä. Toimitusaika 1-2 viikkoa jos vaan sopiva malli vielä löytyy. Kaikkia malleja ei ole, eikä lisää tule. Näitä ei ole valmistettu enää muutamaan vuosikymmeneen.

WeberKorvariFordICH
Tässä Fordin merkkikohtaisessa (Kent 1100-1300) on minimaaliset lisäosat mukana. Kuvassa näkyy myös tyypilliset mukana tulevat paperit. Asennuskuva saattaa olla sama useammassakin sarjassa, kuten tässä Kentin ja OHC:n koneille, vaikka sarjat tilataankin eri numeroilla koska kaasareissa on erilaiset säätöosat sisällä. Listauksen eri versioiden säätöosista löytää ohjeiden toiselta sivulta.

Yhteystiedot ja tilaukset

Free Technics Oy
Vihnetie 2
20780 Kaarina
Finland
02-2432781
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Haku

Language

englanti

ruotsi

Puhelinaika
 Ma - Pe: 10:00 - 11:30
sekä klo 12:00 - 17:00 

Myymälä avoinna talvella
Ma - Pe: 12:00 - 15:00
ja sovittaessa muulloinkin

Free Technics Oy
Vihnetie 2
20780 Kaarina
Finland

Puhelin: 02-2432781
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.