Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote


Liike on avoinna normaalisti juhannuksen jälkeisellä viikolla.

 WeberW Uudet Weber kaasuttimet


JaguarXK1203xDCOE640
Webereitä!
Meillä on myynnissä aitoja euroopassa tehtyjä Weber-kaasuttimia. Emme myy kiinalaisia kopioita. Olemme tehneet töitä kaasareiden kanssa kohta jo 30 vuotta ja oppineet sen että on kaikille parempi myydä kunnollista laatua. Toki pitää olla ylpeä siitä että Weberitkin on noteerattu samaan arvostettujen kopioitujen tuotteiden kastiin kuin Rolexit ym. Toimitusaikaa aidoille Weber-kaasuttimille tarvitaan yleensä 7-15 päivää. Suosituimmat 45 DCOE, 32/36 DGV ja 34 ICH mallit löytyy usein suoraan hyllyltä. Räätälöimme tarvittaessa Weberin osumaan osiltaan ja säädöiltään mahdollisimman mukavasti autoosi.

WeberMadeInSpain300WeberCarburatoreItalyBologna300
Weberin kaasuttimia on valmistettu Italiassa Bolognassa vuodesta 1923 alkaen. Webereitä on jo 70-luvulla valmistettu muissakin maissa, kuten Espanjassa ja myöhemmin Yhdysvalloissa. Weberin tehdas Italiassa Bolognassa valmisti suurimmillaan 7 miljoonaa kaasutinta vuodessa. Bolognan massiivinen tehdas  sulki ovensa vuonna 1992-93 laman ja katalysaattorien puristuksessa. Sen jälkeen virityskaasuttimien työkalut ja muotit siirrettiin pienempään Espanjan tehtaaseen. Espanjassa oli tehty jo 70-luvulta saakka monia vakiokaasareita, mutta 90-luvun puolivälin paikkeilta alkaen kaikki virityskaasaritkin on tehty Espanjassa. Espanjalaisten työn jälki vastaa italialaista yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Isorunkoiset DCO sarjan kaasarit on pitkään olleet pinnaltaan karkeaa valua. Vasta 2013 saapuivat ensimmäiset siistivaluiset espanjalaiset DCO sarjan Webrut. Silloin vasta investoitiin uusiin valumuotteihin. Monet mallit siirtyivät täsmälleen samoina italian kaudelta Espanjaan kuten esim 45 DCOE 152 joka esiteltiin italiassa jo 80-luvun lopulla. Italian malleissa on 3 progressioreikää tyhjäkäynnissä, mutta nykyään 152 mallin saa tilattua kolmella tai neljällä progressioreiällä. Kaikille uusille Webereille tarjotaan vuoden takuu kuten aina ennenkin. Takuutapausten määrä on pysynyt ennallaan italian aikaisista espanjan aikakauteen. Kymmeneen vuoteen mahtuu edelleen yhden käden sormilla laskettava määrä runkoja joissa on valuhuokonen kohokammiossa ja tyhjentää bensat ulos. Käytännössä kuulalaakeroitujen virityskaasuttimien käyttöikä vaikuttaa olevan keskimäärin 30-50 vuotta. Tämän ikäiset webrut on yleensä kunnollisen läpikäynnin tarpeessa palvellakseen taas seuraavat 30-50 vuotta.

WeberPiirros640

Numero mallimerkinnän (DCOE) jälkeen, kertoo mistä kehitysversiosta on kyse. Esim 40 DCOE 151 on kehitysversio järjestynumeroltaan 151. Jotkut numerot suunniteltiin alkuperäisasennukseen tiettyä automallia varten, ja joitakin malleja myytiin jälkiasennuskäyttöön. Kehitysversion numeron suuruudesta näkee suuntaa antavasti minkä ikäluokan kaasarista on kyse, tai ainakin sen milloin kyseinen malli on ensimmäistä kertaa esitelty. Esim 40 DCOE 32 on Alfa Romeota varten tehty malli 60-luvun lopulta. Mallinumero 40DCOE 44-45 ajoittuu 70-luvun puoliväliin. 40 DCOE 138-139 osuu 80-luvun loppupuoliskolle. Kun numerot on peräkkäiset, on kyse parista jossa on jo tehtaalta tullessaan ollut varusteet kuten synkkavivut vasemmaksi ja oikeaksi kaasariksi. Nykyinen malli 40 DCOE 151 on yksittäinen kaasutin joita vaan laitetaan tarvittava määrä riviin ja vaihdetaan vivut ym varusteet sopimaan jotta juttelee yhteen.
WeberDCOEVintage
Weber DCOE 60-luvulta. Wanhan logon EW-kirjaimet tarkoittavat muuten miestä merkin takana. Edoardo Weber. Vanhempien, 60-lukuisten, Weberien kyljessä lukee Brevettato, joka tarkoittaa patentoitu. Useissa lukee myös Bologna eli kaupunki jossa tehdas sijaitsi, ja joissain Made in italy. Tipo tarkoittaa tyyppiä joka yleensä oli meistetty kaasarin kylkeen tai laippaan. Kaasareiden mallimerkinnät tulevat yleensä enemmän tai vähemmän suoraan Italian kielestä. Doppio Corpo Orizontale on 2-kurkkuinen vaakaimu, DCO. Mallimerkintää edeltävä numero tarkoittaa kaasuläppien kokoa.

WeberWorldFamous 

Weber 40 DCOE 151

vaakaimukaasuttimet (=sivuimut), 2 kpl yksittäistä kaasutinta. Rikastin on vaijerivetoinen ja käyttövalmis. Paikalla on tehtaan jäljiltä 42mm pitkät imutorvet,  30mm kurkku. 115 pääsuutin. F11 seosputki. 200 ilma. 45 tyhjäkäynti. 40 pumppu. 175 neulaventtiili. Tarjolla on kolme eri hintatasoa joissa kaikissa lähtökohtana samat kaasarit. Kyse on vaan siitä paljonko tavaraa kerätään kaasareiden mukaan. Kalleimmassa eli helpoimmassa vaihtoehdossa olemme keränneet 840 hintaiseen pariin nämä tarpeelliset lisäosat mukaan: Synkkavipupari vaihdettu kaasareiden väliin. Paikalla olevien vakiosäätöjen lisäksi mukaan tulee 8kpl ylimääräisiä suuttimia, esim yhdet pääsuuttimet ja ilmasuuttimet oman valinnan tai suosituksen mukaan. Bensalinjaan vaihdettu toiselle kaasarille banjoliitin T-mallia, toisessa mutka jolloin saa letkun kulkemaan suoraan ensimmäisen kaasarin läpi ja kiinni toiseen. E85 yhteensopiva.

Hinta: 780 eur/pari tehtaan jäljiltä, lisäosilla 840 eur/pari. Nyt tarjolla myös säästöhinta, jolloin tehdaskaasareista poistettu imutorvet ja bensaliittimet. 690 euroa parilta. 345 e /kpl. 

 Weber45DCOE152

Weber 45 DCOE 152

Vaakaimukaasuttimet. 2 kpl yksittäistä kaasutinta. Rikastin on vaijerivetoinen ja käyttövalmis. Paikalla on tehtaan jäljiltä 65mm pitkät imutorvet, 36 kurkut, F16 seosputket, 145 pääsuuttimet ja 155 ilmat. Tyhjäkäynti 55F8. Kiihdytyspumppu 45. Progressioreikiä 4 kpl. Tarjolla on kolme eri hintatasoa joissa kaikissa lähtökohtana samat kaasarit. Kyse on vaan siitä paljonko tavaraa kerätään kaasareiden mukaan. Kalleimmassa eli helpoimmassa vaihtoehdossa olemme keränneet 840 hintaiseen pariin nämä tarpeelliset lisäosat mukaan: Synkkavipupari vaihdettu kaasareiden väliin. Paikalla olevien vakiosäätöjen lisäksi mukaan tulee 8kpl ylimääräisiä suuttimia, esim yhdet pääsuuttimet ja ilmasuuttimet oman valinnan tai suosituksen mukaan. Bensalinjaan vaihdettu toiselle kaasarille banjoliitin T-mallia, toisessa mutka jolloin saa letkun kulkemaan suoraan ensimmäisen kaasarin läpi ja kiinni toiseen. E85 yhteensopiva.

Hinta: 780 eur/pari tehtaan jäljiltä, lisäosilla 840 eur/pari. Nyt tarjolla myös säästöhinta, jolloin tehdaskaasareista poistettu imutorvet ja bensaliittimet. 690 euroa parilta. 345 e kpl.

 

Weber 45 DCOE 9

Nyt saatavana uutena vanhan liiton mallinen vaakaimuwebru. Tässä kohokammion kansi on vanhaa mallia jossa ei ole "siivekkeitä" kuten 151 ja 152 malleissa. Ei  myöskään by-pass säätöruuvejä kyljissä. Näyttää siis samalta kuin 60-luvullakin. Rikastin löytyy tästäkin mallista. Nämäkin kuten kaikki muutkin oikeat webrut nykyään on tehty espanjassa. Malli 45 DCOE 9 on esitelty ensimmäistä kertaa 60-luvun puolivälin paikkeilla ja oli aikanaan alkuperäisasennuksena Aston Martinissa ja sitä myytiin myös virityskäyttöön. OLD-KOOL !

Hinta 420 e kpl tehdassäädöillä.

 

Weber 48 DCO

Isorunkoiset vaakaimut ilman rikastinta. Imusarjan sivulla sama pulttijako kuin pienemmissäkin. Paikalla 42 mm kurkut. Nämä 48 kokoiset saatavilla vain kahtena yksittäisenä samankätisenä kaasarina joita ei ole synkatty keskeltä yhteen.

Hinta: 1090 eur/pari

 

Weber 50 DCO

Isorunkoiset vaakaimut ilman rikastinta. Imusarjan sivulla sama pulttijako kuin pienemmissäkin. Paikalla 46 mm kurkut. Nämä saadaan tilattua valmiiksi parina jossa synkkavivut keskellä.

Hinta: 1150 eur/pari

 

Weber55DCO

Weber 55 DCO

Isorunkoiset vaakaimut ilman rikastinta. Paikalla 48 mm kurkut. Nämä saadaan tilattua valmiiksi parina jossa synkkavivut keskellä kuten kuvassa.

Hinta: 1180 eur/pari

 

Weber40IDFuusi
Weber 40 IDF
. Pystykaasuttimet. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Ilman imutorvia. Hinta 370 e kpl kuvassa. 740 e pari.

Weber 40 DCNF. Ulkomitoiltaan pienikokoiset pystykaasuttimet. Rikastimilla. Läpät samalla akselilla aukeaa yhtaikaa. Oma jako imusarjaan, 52x85mm. E85 yhteensopiva. Hinta 490 e kpl.

Weber44IDFuusiNoChoke
Weber 44 IDF. Pystykaasuttimet. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Hinta 385 e kpl. 770 e pari. Kuvassa.

Weber 48 IDF. Pystykaasuttimet. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Hinta 820 e pari.

IDF kaasarit mahdollista tilata myös rikastimen kanssa. Lisähinta rikastinmallista 40 IDF +60 e kpl. 44 ja 48 IDF +80 e kpl.

 

Weber48IDA

Weber 48 IDA. Legendaa saatavilla uutena. Tämä on juuri se kaasutinmalli jota käytettiin 60-luvulla formuloissa, sekä mm AC Cobrassa ja Shelby Mustangissa. V-8 kielellä 4 kpl 48 IDA kaasaria vakiokurkuilla virtaa yhteensä 1930 CFM. Vaihda kurkut pienempiin niin CFM-lukema pienenee, ja isommilla kurkuilla kasvaa. E85 yhteensopiva. Hinta 1140 euroa pari.

Uusia Webereitä valmistetaan jatkuvasti. Uudet Weberit on valmistettu Espanjassa jo viimeiset 20 vuotta. Aiemmin ne tehtiin Italiassa. Meillä ei myydä mitään Kiinassa tai Taiwanissa tehtyjä kaasuttimia. Jossain on myynnissä Weber IDF ja IDA kopioita jotka on tehty Kiinassa Empi HPMX nimellä ja joskus niitä kutsutaan Webereiksikin. Dellorton valmistus loppunut. Uusia DHLA/DRLA kaasuttimia ei saada lisää. Suuttimia ja varaosia on tarjolla silti Dellortoonkin varsin hyvin. Melkein yhtä hyvin kuin Weberiin ja paljon paremmin kuin Solexiin.

Uusia vakio Webereitä

Tässä useita suosittuja yleismallisia vakiokaasuttimia. Valitsemalla vakiota isomman kaasarin, voit käyttää myös näitä viritysluonteisena. Sovitettavissa useisiin eri autoihin. Saatavilla myös merkkikohtaisia, suoraan sopivia. Katso ne tämän sivun lopusta. Tässä listattu edullisemmat, yleismalliset joiden mukana ei tule laippoja eikä tiivisteitä. 

Weber34ICHmallit
* Weber 34 ICH. Tässä tarjolla yleismallisena korvaavana kaasuttimena joka sovitetaan entisen tilalle. Saatavilla useaan autoon myös merkkikohtaisia sarjoja joissa kaasarin lisäksi suoraan sopivat osat ja tarpeet mukana ja paikalla. Katso merkkikohtaiset tämän sivun lopusta.  Kiinteä kurkku. Kurkun koko 34 ICH mallista riippuen 25, 27 tai 29mm. Läppä kaikissa sama 34mm. Tässä on vaijerivetoinen manuaali rikastin. Soikea pultinreikä eli, pulttijaossa imusarjaan on pelivaraa, jako kahdella pultilla 60-65 mm. Ylhäällä halkaisija putsarille 52 mm. Muovikoholla. 175 neulaventtiilillä. Valmis paikka virranjakajan alipaineelle. E85 yhteensopiva. Tehdassäädöt on bensalle. E85 säädöt ja muutos-osat löytyy hyllyltä. Myös suoraan tähän sopiva ilmanpuhdistin on saatavilla yleensä suoraan hyllyltä hintaan 65 euroa.

- 34 ICH 2/350 kaasutin 29 kurkulla isolle koneelle. (noin 1600-2600cc) Ei kaasuvipua. Ei magneettiventtiiliä. Paikalla 50 tyhjäkäyntisuutin. 165 pääsuutin. F6 seosputki. 190 ilmasuutin. (Kuvassa oikealla.) 255 euroa.

- 34 ICH 9/350 kaasutin 25 kurkulla pienelle koneelle ( noin 1100-1500cc). Kaasuvipu on paikalla. Saatavilla magneettiventtiilillä tai ilman. Magneettiventtiili on paikalla jälkikäynnin estoa varten ja siihen pitää yhdistää virta sulakerasiasta. Paikalla 45 tyhjäkäyntisuutin. 125 pääsuutin. F7 seosputki. 125 ilmasuutin.  (kuvassa vasemmalla.) Hinta 265 euroa.

+25 euron lisähintaan saa tehdassäätöjen lisäksi mukaan 3 kpl valinnaista tai meidän suosittelemaa suutinta sekä paperitiivisteen kaasarin alle.

Weber32-36DGV
* Weber 32/36 DGV. Se kaikista suosituin ja arvostetuin Weberin korvauskaasutin. DGV on helppo, selkeä ja taloudellinen, mekaanisesti vaiheittain aukeava kaasutin käsiryypyllä. ( Saatavilla myös automattiryypyllä malli Weber 32/36 DGAV. 380 euroa.) Kiinteät sisäkurkut 26 ja 27 mm. Säädettävissä aina n.1600 - 2600 vakiokoneisiin. Viritysluonteisena pienempiinkin. Vaikuttaa toimivan hyvin muutamissa pienissä vakiokoneissa mm Ladan 1200 ja 1300 koneissa ja Suzukin 1300 koneessa, mutta ei välttämättä kaikissa yhtä pienissä. Ollut vaikeuksia alhaalla ainakin 1300 Kentissä. Ainoa ruuvattava säätö on tyhjäkäyntiseokset, muut säädöt tehdään suuttimia vaihtamalla. Uudessa kaasarissa paikalla nämä suuttimet: Tyhjäkäynnit 55 ja 50. Pääsuuttimet 140 ja 135. Seosputket F50 ja F6. Ilmasuuttimet 165 ja 160. Kiihdytyspumppu 50 ja neulaventtiili 200. Kaasuttimen pulttijako imusarjaan on 46 x 93 mm, sopii siis kiinnitykseltään suoraan monet Fordit, Opelit, Ladat, BMW:t, ym. Sovitelaipan kanssa monet japsit, Opelit, VW:t, BMW:t ym. Kaasuttimen korkeus alapinnasta ilmanputsarin kiinnitystasoon 85mm. Alapinnasta rikastinläpän yläreunaan alle 120mm. Korkeus yhdessä 65mm puhdistimen kanssa 155mm. Maksimi bensanpaine pumpulta 0.20bar. Monet vakiopumputkin siis tekevät liian kovan paineen. Säädin väliin tai pumppu vaihtoon jos painetta on liikaa. Nämäkin Weberit on aitoa eurooppalaista tavaraa, eikä mitään rantarolexeja. E85 yhteensopiva. 
Hintavaihtoehdot 32/36 DGV Weberille:
- 290 euron hinta on pelkkä täydellinen kaasutin tehtaan vakio-osilla eikä mitään muuta. Kuvassa yllä.
- 330 euron hintaan sisältyy paikalla olevien vakiosuuttimien lisäksi 4 ylimääräistä suutinta Sinun autoosi harkittuna. Mukaan tulee myös purkukuva kaasuttimesta ja paperitiiviste kaasarin alle ja tiiviste ilmanputsaria vasten.
- 360 euron hinnassa mukaan tulee 5 mm lämmöneristelevy kaasarin alle, kohokammion kannentiiviste sekä paperitiiviste ilmanputsaria vasten. Suuttimia 8 kpl sekä purkukuva.

Weber 32/36 DGV asennus- ja säätöohjeet

AdapteriJapsi300
* Sovitelaippa
jolla yleisin japanilaisjako 45x80 muutetaan Weberille 46x93 sopivaksi. Toyotat, Suzukit ym. Mittaa ja varmista nykyisen kaasarin jako imusarjasta. Pitkä sivu keskeltä keskelle pulttia 80mm. Muitakin japsikaasarin jakoja on olemassa. Laippa on 12mm korkea ja hintaan sisältyy tiivisteet laipan alle ja päälle sekä tarvittavat pultit ja mutterit. Hinta sovitelaipalle 65 euroa. 

* Sovitelaippa jolla pienempi japanilaisjako 36x63 muutetaan Weberille 46x93 sopivaksi. Pienet Datsunit ym. Mittaa ja varmista nykyisen kaasarin jako imusarjasta. Pitkä sivu keskeltä keskelle pulttia 63mm. Muitakin japsikaasarin jakoja on olemassa. Laippa on noin 12mm korkea ja hintaan sisältyy tiivisteet laipan alle ja päälle sekä tarvittavat pultit ja mutterit. Hinta sovitelaipalle 90 euroa.

20120314 038p
* UUTTA. Weber 32/36 DGV tarjolla myös mallia jossa molemmat kaasuläpät aukeavat yhtä aikaa. Jos pienin mahdollinen kulutus ei ole päällimmäinen kriteeri vaan haet sen verran räväkkyyttä mitä nyt yhdellä kaasarilla on saatavilla niin tässä on hyvä ehdokas. Käsiryyppy tässäkin. Sillä erolla vakioon DGV:hen että tässä ryypyn päälle vetäminen ei avaa kaasuläppää.  Tähänkin malliin on saatavilla samat varustelisäykset kuin tavalliseen DGV malliin, esim 4 suutinta ja tiivisteet +40 euron lisähintaan. Hinta yhtäaikaa aukeavalla DGV kaasuttimelle vakiosuuttimilla on 375 euroa.

Weber36DCD
* Weber 36/36 DCD. Legenda suoraan 60-luvulta. Mekaanisesti vaiheittain aukeava pystykaasutin 46x93 jaolla. Etuna vaihdettavat kurkut (18-27mm). Kurkkujen laajan skaalan ansiosta säädettävissä toimimaan jo hyvin pienellekin koneelle. Noin 1000cc alkaen. Suurimmillaan maastureissa 6-koneissa. Hankaluutena kisakaasarityylinen rikastin (ei avaa kaasuläppää kun ryypyn vetää päälle) sekä osittain DCD mallin omat säätöosat. Ilmasuuttimet ja seosputket ovat DCD sarjan omia. Pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet vaihdetaan helposti ulkopuolelta kohokammion sivuilta. Pääsuuttimet samoja kuin DGV mallissa eli helppoja. Paikka virranjakajan alipaineelle. E85 yhteensopiva. Kiihdytyspumppu mekaaninen mäntäpumppu, eikä kalvolla kuten monissa muissa. Nyt taas saatavilla 25 vuoden tauon jälkeen. Hinta 530 euroa.

Weber38DGMS
*Weber 38/38 DGMS. Hinta 390 euroa. (Sama automaattiryypyllä Weber 38 DGAS 430 euroa)
Tämä on rattailla yhtaikaa aukeava esim. Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin. Käsikäyttöisellä rikastimella. Pulttijako 46 x 93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, monet BMW:t laipalla tai ilman... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen. Myös pienempiin kireämpiin koneisiin. Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.

WeberSolexEEITadapteri
* Sovitelaippa jolla Weber DGMS, DGAS, tai DGV saadaan sopimaan Solex EEIT putsariin. Ford V-6. Adapterin hinta 95 euroa.

Weber32DATturbo

* Weber 32/32 DAT TURBO. 720 euroa. LOPPU. Ei näillä näkymin saatavilla lisää. Tämän mallin kanssa oltiin vanhojen varastojen varassa. Mekaanisesti vaiheittain aukeava. Automaattiryyppy. Se oikea turbokaasutin Lancia Deltasta. Parhaimmillaan kadulla alle 1,2 kilon paineissa. Pulttijako imusarjaan 46 x 87 mm.

WeberTurbo3032
* Weber 30/32 Turbo. Lancian pienempi tehdasturbokaasutin. Käsiryypyllä 2-kurkkuinen vaiheittain aukeava. Parhaimmillaan alle 1.2 ahdoilla. Jako imusarjaan 46x87mm.  30/32 DMTR kumitiiviste kohokammiossa ja stefan näköistä tiivistystä läppäakselilla. Samat tiivistykset siis kuin isoveljen DAT mallissa, mutta tämä on käsiryypyllä, kun DAT on aina automaattiryypyllä. Tässäkin on parit turhat magneettiventtiilit kiinni kuten Dat:issakin oli. +12v johto niihin kiinni niin on kytketty kuten tehdas sen suunnitteli. Paikalla kiinteät 19 ja 23 kurkut. Tyhjäkäynnit 47 ja 70. Pääsuuttimet 80 ja 112. Seosputket F30 ja F38. Ilmat 130 ja 175. Näitä vielä muutamia saatavilla. Vanhaa varastoa. Hinta 480 euroa.

Merkkikohtaiset Weber virityskaasutinsarjat.

Merkkikohtaiset sarjat on suunniteltu kokonaisuutena sopimaan mahdollisimmat pätevästi ja helpolla. Suurin etu on merkkikohtaiset laadukkaat vivustot. Tässä sarja kun haluat saada helpolla hyvän kokonaisuuden. Samaan voi edelleen pyrkiä edullisemminkin, itse keräämällä vastaavan sarjan käytetyillä kaasareilla, imusarjalla tms. Saamme myös räätälöityä vastaavia sarjoja moniin muihinkin autoihin.


* Austin/Morris BLMC A-koneelle 1000-1275. imusarja, Weber 32/34 DMTL, puhdistin ja vivusto. Yhteensä 650 euroa.

* Austin Healey. 3x45 DCOE:t, imusarja vivusto ym. Yhteensä 2240 euroa.

BMWm20kitPBM303pp
* BMW M20 koneen triplat. Imusarja, DCOE:t, vivusto ym. Yhteensä 2520 euroa.

V8crossover4xDCOE
* Chevrolet small block. 4x45DCOE, risti-imusarja. vivustosarja ym yhteensä 3100 euroa. Bensapaineen säädin tarvitaan lisäksi. Paine maksimi 0.20 bar.

* Ford Anglia/Cortina 1200/1500. Imusarjat tuplille. 2 kpl Weber 40 DCOE kaasutinta ym. Yhteensä 1380 euroa.

FordKentKitPFO202pp
* Ford Kent 40 DCOE kit. Imusarjat tuplille, 40 DCOE Weberit, vivusto ym. Yhteensä 1320 euroa.

FordOHCPFO201pp
* Ford OHC 2x45DCOE kit. imusarja, Weberit, LP-sarjan kunnollinen vivusto ym. Yhteensä 1320 euroa. Useimmiten tarvitaan lisäksi bensapaineen säädin. Paine maksimi 0.20 bar.

FordOHC2xIDFkitpp
* Ford OHC 44 IDF kit. Sarjassa valmiiksi rivikäyttöön tehdyt IDF Weberit sopivilla synkkavivuilla ja lyhennetyllä läppäakselilla. Yhteensä 1320 euroa. Useimmiten tarvitaan bensapaineen säädin lisäksi. Paine maksimi 0.20 bar.

Ford30V6tripleWeberPFO301pp
* Ford V6 kits. 3 x Weber 40 DCNF. Saatavilla sekä 2.3/2.8 koneelle että 3.0 Essex koneelle. Hinta 3200 euroa.

JaguarXK1203xDCOEpp
* Jaguar XK 120/150. 45 DCOE Weberit, imusarja, vivusto. Yhteensä 2310 euroa.

JaguarPJA301Cpp
* Jaguar E-type ym. Weber 45 DCOE:t, imusarja, vivustot. Tästä upeaan moottoriin upeat kaasarit ja imuäänet. Weberin triplat oli yleinen näky Jaggen konehuoneessa jo 60-luvulla.  Jaguarin setin hinta on halvempi kuin fordin vastaavan, mutta älä anna sen hämätä. Tämä on pätevä sarja. Yhteensä 2240 euroa.

JaguarV12kit6xIDF
* Jaguar V-12. Pre HE. Joko olisi aika herättää kone eloon ? Tässä eväät tarjolla. Koko paketti imusarjoineen ja vivustoineen sekä 6 kpl uusia Weber 40 IDF kaasuttimia yhteensä 3360 euroa. Sama setti 44 IDF Webereillä 3480 euroa. 40mm kaasarit on sopivat mukavaan katukäyttöön ja 44 kokoiset on parhaiten kotonaan kisakoneessa tai oikeasti säikyssä katukoneessa.

LandRover1790026200pp
* Land Rover maastoautot 2250 koneella. Weber 32/36 yhtaikaa aukeavana ja Lantikan säädöillä ja vivulla, imusarja ja puhdistin ym. Tässä yhtaikaa aukeavalla kaasarilla on haettu maksimivääntöä alas. Sarjan hinta 640 euroa. Varmista bensapumpun paine. Maksimi 0.20 bar. Tarvittaessa säädin väliin.


* MGB. Läpihengittävä alumiinikansi. Imusarjat ja Weber DCOE kaasuttimet yhteensä 2960 euroa.
* MGB. Weber 32/36 DGV, imusarja, vivusto ja puhdistin. Yhteensä 630 euroa.
* MGB. Weber 38 DGMS, imusarja, vivusto ja puhdistin. Yhteensä 680 euroa.

* Porsche 356/912. Weber 40 IDF:t. imusarjat ja vivusto. Yhteensä 1230 euroa. Varmista bensapumpun paine. Maksimi 0.20 bar. Tarvittaessa säädin väliin.


RoverPRV402300
* Rover V8 3500/3900. Sisältää imusarjan, vivuston. Weber DCOE kaasuttimet ym. Hinta 3400 euroa.
Rover1790023800p
* Rover V8 3500/3900. Imusarja ja 4-kurkkuinen jenkkityylinen Weber-pystykaasutin, puhdistin ja vivusto. Hinta 1340 euroa.

TriumphPTR202pp
* Triumph TR6. Sovitelaipat ja Weberit vakiomuuttuvakurkkuisten tilalle. Hinta yhteensä 980 euroa.
* Triumph TR6. 3 kpl Weber 40 DCOE:t, imusarja, Vivusto. Yhteensä 2100 euroa.

* Volvo B18/B20. Weber 32/36 DGV, imusarja, vivusto ja puhdistin. Sarjan hinta 710 euroa. Tarvii lisäksi bensapainesäätimen.
* Volvo B19/B21. Weber 32/36 DGV, imusarja, vivusto ja puhdistin. Yhteensä 730 euroa. Tarvii lisäksi bensapaineensäätimen.

VolvoPentaPVO107pp
* Volvo Penta 2,3/2,5 venekoneen paketti. Weber 38 DGES sähköryypyllä. Venevivusto ja putsari/liekinsammutin. Hinta 1120 euroa. Tarvii lisäksi bensapaineensäätimen.

* VW kupla ym Type 1. Weber 1-kurkkuiset 34 ICT kaasuttimet 2 kpl, imusarjat, vivusto ja putsarit. Yhteensä 730 euroa. 
VW2xIDFkitPVW202pp
* VW kupla ym Type 1. Weber 2-kurkkuiset 40 IDF kaasuttimet 2 kpl, imusarjat, putsarit, vivusto. Yhteensä 1080 euroa. 

 

Merkkikohtaiset Weber korvauskaasuttimet

WeberNo1

Tilaustavaraa yleensä 1- 2 viikon toimitusajalla. Merkkikohtaiset Weber korvauskaasuttimet on suunniteltu korvaamaan alkuperäisen, usein muun merkkisen vakiokaasuttimen. Kaasuttimet tulevat useimmiten käsikäyttöisellä rikastimella ja ovat tarkoitettuja manuaalivaihteiseen autoon. Joihinkin automaattivaihteisiinkin löytyy oma sarja. Nämä eivät ole virityskaasuttimia, vaan mahdollisimman helppoja ja taloudellisia vakiokaasuttimia. Sarjassa tulee mukana kaikki tarpeellinen, jotta kaasutin käy alkuperäiseen imusarjaan, ilmanpuhdistimeen, kaasuvipuihin ym. Tarvittavat tiivisteet, rikastinvaijeri, mahdolliset sovitelaipat ym. kuuluvat hintaan. Kaasutin on myös säädetty valmiiksi sopimaan kyseiseen vakiokoneeseen. Konekohtaisesti kannattaa säädöt tarkistaa ja tarvittaessa tarkentaa. Kaikki moottorit ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä, silloin kun ensimmäinen kaasutin on ajettu loppuun. Mukana kuvat ja ohjeet. Kysy saatavuus omaan autoosi. Hintataso 2-kurkkuisilla useimmiten 360-450 euroa ja 1-kurkkuisilla 250-350 euroa. Kuvassa yllä tyypillinen Pierburgin korvaava Weber DMTL VW/Audi/BMW.
Tässä suosituimmat sarjat, mutta moniin muihinkin löytyy:

WeberBMWkorvari
- BMW 318/518 E30 vm 83-88 Weber 32/34 DMTL (korvaa Pierburg ) 410 euroa.
WeberFiatIMB
- Fiat 500 ja 126. Weber 26 ja 28 IMB. Alkuperäinen kaasutin. Hinta 280 euroa.
- Ford Escort Mk1,Mk2 1100,1300 Kent. Weber 34 ICH. (korvaa Fomoco). Putsarin kiinnitys 52mm.  285 e.
- Ford Escort, Capri 1600 GT Kent. Weber 32/36 DGV. (korvaa Weber DGAV) ei rikastinvaijeria. 290 e.
- Ford Capri, Cortina ym 1600 OHC. Weber 34 ICH. Putsarin kiinnitys 59mm. (1529002600 Fomoco.)  285 e.
- Ford Sierra 2.0 OHC 85-89 Weber 32/34 DMTL. (korvaa Weber 30/34 DFTH) 360 e.
WeberFordVVkorvari
- Ford P100 avolava. Ford VV muuttuvakurkkuisen tilalle 34 ICH. Hinta laippoineen 320 euroa.
- Ford Transit. Suoraan Fomocon kiinteäkurkkuisen tilalle. 285 euroa 
- Ford V-6 3.0 Weber 38/38 DGMS (korvaa Weber 38/38 DGAS) 390 e.
- Jeep. 2.5/4syl ja 4.2/6syl. Weber 32/36 DGEV, sovitelaippa, vivusto ja ilmanpuhdistin. Sarjan hinta 525 euroa
LadanKorvari
- Lada 1200/1300 ja 1500/1600 sekä Niva. (kuva) Kaasarina 32/36 DGV. Adapteri puhdistimelle mukana. Hinta 385
WeberLandRoverKorvari
- Land Rover 2286cc Series II & III LeftHandDrive. Weber 34 ICH. (korvaa Zenith 36).  Hinta 285 euroa.
- Land Roveriin saatavilla myös sovitelaipalla 2-kurkkuinen vakioon imusarjaan, tai uusi imusarja 2-kurkkuiselle Weberille.
WeberKorvariMBpieni
- Mercedes Benz 230 ja 280/6syl. 2 kpl Weber 32/36 DGEV kaasutinta ja laipat ilmanputsarille, vivusto ym. Hinta 920 e.
- Mitsubishi Pajero 2600 vm. 83-91. Weber DGV vaijerikaarella, sovitelaippa, puhdistin, rikastinvaijeri ym. Hinta 495 euroa 
- Nissan Patrol 2800 vm 82-90. 2-kurkkuinen Weber, sovitelaippa putsarille, rikastinvaijeri ym. Sarjan hinta 455 euroa.
- Porsche 914. Weber 32/36 pystykaasari sähköryypyllä, imusarjat, ja puhdistin. Sarjan hinta 625 euroa. 
- Saab 96 1-kurkkuista merkkikohtaista kaasutinta lista ei tunne mutta yleismallinen 34 ICH sopii helpolla ...
- Saab 96 Super 2-kurkkuisen tilalle suositamme yleismallista Weber 32/36 DGV kaasutinta. Jako imusarjaan sama.
WeberSuzuki
- Suzuki SJ413. Weber 32/36 DGV, laippa sekä alumiinikotelo joka letkulla yhdistetään vakioputsariin. Sarja 480 euroa.
- Suzuki Vitara 1600. Weber 32/36DGV, laippa ja tarvikeputsari. Sarjan hinta 440 euroa
- Toyota Carina 1600 72-84. Weber 2-kurkkuinen laippoineen Aisanin tilalle. Sarjan hinta 430 euroa.
WeberGolfKorvari
- VW Golf 1600 tai 1800 83-90 Weber 32/34 DMTL (korvaa Pierburg). Manuaali vaihteisto. 410 euroa.
- VW Golf ym 1600 tai 1800 Weber 32/34 DMTL Pierburgin tilalle automaattivaihteiseen. Hinta 430 euroa

WeberKorvariFordICH
Tässä Fordin merkkikohtaisessa (Kent 1100-1300) on minimaaliset lisäosat mukana. Kuvassa näkyy myös tyypilliset mukana tulevat paperit. Asennuskuva saattaa olla sama useammassakin sarjassa, kuten tässä Kentin ja OHC:n koneille, vaikka sarjat tilataankin eri numeroilla koska kaasareissa on erilaiset säätöosat sisällä. Listauksen eri versioiden säätöosista löytää ohjeiden toiselta sivulta.

WeberTarrat400
 * Weber tarrat. Taas saatavilla pitkän tauon jälkeen. Alkuperäisiä uusia Weber tarroja. Koko 11x4cm. Hinta 6 e kpl. Jos haluat tilata tarroja, etkä tarvitse muuta, voit maksaa kaksi tarraa yhteensä 12 euroa tilille FI8457108320035523 Free Technics. Postitus sisältyy hintaan. Viestiksi: Weber tarrat ja nimesi ja osoitteetkin jos tilaa riittää. Kerro maksusta ja osoitteesi sähköpostilla tai soittamalla, niin tarrat tulee kirjeessä suoraan kotiisi. Tarroja on varastossa runsaasti. Voit kerralla tilata myös enemmän tarroja jos haluat, mutta pidetään miniminä 2 kpl.

WeberitMonteMatkalaukussa640

Yhteystiedot ja tilaukset

Free Technics Oy
Puhelin 0400-911356
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina. Finland
Tili FI8457108320035523

Haku

Language

englanti

ruotsi

Puhelin 0400-911356
Ma - To: 10:00 - 15:00
Muulloinkin voi tavoitella.
Ei kuvia puhelimeen kiitos.

Myymälä on avoinna
useimmiten Ma-To klo 10-15. 
Varmista ennen kuin tulet
tai soita myyjä paikalle.

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puhelin: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523