Misab Sweden ! Misab laipat, jossa alumiinipeltiin kiinni vulkanoitu O-rengas, Ø 47-48
mm. Vain yksi koko jota käytetään 40, 45 ja 48 vaakaimukaasareiden kanssa. Näiden kuuluu olla
pehmeästi kiinni. Uusi kerran
kymmenessä vuodessa tai heti kun näet murtumia kumissa. Ei kestä oktaanibuusterin kanssa. E85 etanolin kanssa ongelmia ei ole tullut vastaan. Saat edullisemmin
kun ostat useamman kerralla.
2 kpl hinta 20 euroa.
4 kpl hinta 30 euroa.
8 kpl hinta 50 euroa.
Runsaasti vaihtoehtoja saatavilla. Kysy. Kuvatut on varastossa. Muut tilattavaa.
Satunnainen valikoima käytettyjä. Ostamme imusarjoja mm Ford OHC 2xIDF, Toyota K 2xIDF, Volvo B20 DGV.
imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero 71HF-alkuinen, eli hyvin varhainen perusmalli ilman mitään ylimääräisiä antureita tai lähtöjä. Pinnapultit on paikalla. Samoin on tallella alkuperäiset vesi- ja alipaineletkunlähdöt. Alla ei ole liittimiä. Näitä Ford OHC DGV imusarjoja on alettu valmistaa uustuotantona Englannissa. Siellä uuden DGV:n imusarjan veroton hinta on reilut 350 puntaa. Näitä aitoja ei taida riittää kaikille. Kuvan käytetyn imusarjan hinta 100 euroa.
Ford Kent GT. Vanhempi kuin 2/68. Vanha ensimmäinen versio Escort Kent GT imusarjasta 1968. numerolla 2735 ja Fomoco logolla, eikä Fordin ovaalilla kuten myöhemmissä. Kaasarin laippa 32/32 kokoa. Malli esitelty ennen 2/68. Kuuluu 2735E moottori lohkon kanssa. Samaa käytettiin todennäköisesti Kent koneisessa GT Cortinassa. Hinta 80 euroa.
Ford Kent imusarja yhdelle 38/38 kaasuttimelle. Kaasarin puolen laippa tosiaan isompi kuin yleensä, ja selvästi edelleen tehtaan jäljiltä. Sopiihan tähän myös tavallinen DGV, mutta mielenkiintoinen sarja jonka numeroa en löytänyt lähteistäni. Ensimmäistä numeroa ei näy mutta olettaisin olevan 691F-9425-AB. Pinnapulttien kierteet näyttää olevan kunnossa ja liittimet on mukana. Pultteja ei ole. Hinta 80 euroa.
Ford Kent alkuperäinen 2-kurkkuisen imusarja 711F-9425 HB, siis GT tai Sport malli väliltä
9/70 - 6/72. Likainen ehjä sarja jossa liittimet ja pinnapultit paikalla. Laippa 32/32. Näitä Kent DGV imusarjoja on alettu valmistaa uustuotantona Englannissa. Siellä uuden imusarjan veroton hinta on reilut 340 puntaa. Näitä aitoja ei taida riittää kaikille. Kuvan käytetyn imusarjan hinta 120 euroa.
Lada Samara. Etuvetoisen imusarja kahdelle pienirunkoiselle vaakaimukaasuttimelle. Dellorto DHLB, Solex 32 ja 35, ja Weber DCOF. Kannen laippa on selvästi Fiat sukuinen, eli ehkä voisi soveltaa myös sinne. Mittoja kysyjille. Aina mahdollista hyödyntää tästä myös pelkkä kaasareiden laippa. Imusarja kun maksaa vahemmän kuin laipan teettäminen. Imusarjan hinta 40 euroa.
Sovitelaippa. Toyota 52x113 jaon tilalle 2-kurkkuinen Weber DMTL, DMTR tai DAT turbo. Jako kaasarille 46x87mm. Tämä japsikaasarin 52x113 jako löytyy mm Toyota Corolla ja Tercel -75-86 1600 4A koneista. Siisti tehdastekoinen laippa jossa pultit mukana. Tähän jakoon sopiva Weber on vakiona Fiat/Lancia/Citroen, ja on yleinen myös BMW Pierburgin korvaajana. Laipan hinta 50 euroa.
VW type 1 kupla, junis ym. Imusarjat kahdelle 2-kurkkuiselle. Pitkät. Voisi luulla tavallisiksi, mutta eihän näihin sovi Weberit tai Dellortot. Näihin sopii vain Porsche 912 ja viimeisissä 356 malleissa olleet saksalaiset 40 PII Solexit. Liian helppoja valintoja karttavalle sopiva setti. Imusarjaparin hinta 80 euroa.
Free Technics Oy
info@freetechnics.fi
P. 0400-911356
Tili FI8457108320035523