Lähes kaikkea on saatavilla ja usein suoraan hyllyltä. Esim malleihin DGV, DGAV, IDF, IDA, DCNF, ICH ym. Lista laajenee jatkuvasti. Huoltosarjat löytyy omalta sivultaan. Kysy ellet löydä mitä tarvitset.
Varmista Weberisi malli kaasuttimen kyljestä. Useimmiten mallimerkintä on meistetty laippaan lyhyempään sivuun. Kuvassa vasemmalla malli 32/36 DGV. 5a merkintä tarkoittaa että tässä on tehtaan jäljiltä 1600 Fordin säädöt paikalla. Oikean reunan merkinnästä ilmenee valmistusvuosi ja päivä kun kaasutin on 2000-luvulla valmistettu. Kuvan kaasari on vuodelta 2018 ja vuoden 2018 päivänä 194 tehty. Osuu heinäkuulle. Tämäkin kerrotaan uudessa ohjekirjasessa joka on tekeillä ja tulee myyntiin toivottavasti syksyllä 2024.
Lajitelma jossa 7 suutinta DGV/DGAV Weberiin yhteensä 50 euroa. Kaikki ajoon vaikuttavat muutokset tehdään suuttimia vaihtamalla. Lajitelmassa yhdistellään sopivasti tyhjäkäyntejä, pääsuuttimia ja ilmasuuttimia. Esim 3+3+1kpl. Kerrot vaan tiedot autosta, niin keräämme siihen mahdollisimman hyvin osuvan lajitelman. Voit maksaa ostoksen valmiiksi tilille. Summa posteineen 55 euroa Free Technics tilille FI8457108320035523. Viestiksi DGV/DGAV suutinlajitelma. Viitenumeroa ei tarvita. Osoitetiedot ja autotiedot tänne sähköpostilla tai soittamalla.
Pystymallin Webruissa on erilaisia suuttimia eri malleissa. Tarkista siis minkä mallinen Weber sinulla on.
- Tyhjäkäyntisuutin kuvassa oikealla. Pituus 15mm. Kiinnitys 3mm. DGV, DMTL, DMTR, DAT, ADL, DCOF, DFAV, DFE, DFTH, (DGAS 1+1), DGAV, DGS, ICEV, IDA3C ym. Hinta 8 euroa kpl.
- Tyhjäkäyntisuutin keskellä. Pituus 19mm Kiinnitys kantaan 3mm. IDF, DCNF, Citroen DMA, Fiat 28 IMB. Hinta 8 euroa
- Tyhjäkäyntisuutin vasemmalla. Pituus 14mm. Kiinnitys kantaan 4mm. ICH, DGR Uudet DGMS ja DGAS mallit yhdellä sivulla. Monet kiinan kopiot. Hinta 12 euroa.
Pystymallin Webruissa on erilaisia suuttimia eri malleissa. Tarkista siis minkä mallinen Weber sinulla on.
- Kuvassa oikealla DGV, DGAV, DGAS ym. pääsuutin ja ilmasuutin. Hinta 8 euroa kpl.
- Kuvassa vasemmalla pääsuutin sekä ilmasuutin DCNF, DMTR, DMTL, DAT. Hinta 8 euroa ja 12 euroa kpl.
Myös käytettyjä tarkistusmitattuja suuttimia.
Kaikkiin Weberin malleihin on saatavilla neulaventtiili. Made in Italy. Muutamia erilaisia on olemassa, eli tarkista Weberisi mallimerkintä, tipo.
- Vasemmalla kuvassa tavallisin. DGV, DGAV, DGAS, ICH, IDF ym. Metallikärkinen koko 200 hinta 20 euroa. Kumikärkinen koko 200 ja 250 hinta 25 e kpl.
- Kuvassa toinen vasemmalla DCNF neulaventtiili. Koot 150-300.
1 kpl 20 euroa tai 2 kpl 35 euroa.
- Kolmantena 2-kurkkuinen IDA neulaventtiili. Koot 200 ja 300. Hinta 35 euroa kpl.
- Neljäntenä 3-kurkkuinen IDA. Hinta 35 euroa kpl.
Se toinen kalvo. Ryypyn vipujen puolella on kiihdytyspumpun kalvo jossa on isompi tappi keskellä. Toisella puolella on DGV malleissa vain tyhjä paikka. Joissakin DGAV ja DGAS malleissa siellä on tällainen. Tämä toisen puolen kalvossa on tapin paikalla vain lyhyt tumppi. Viides reikä kalvossa on usein ylimääräinen ja jää heilumaan yli tyhjänä. Kuvassa sama kalvo kuvattu eri puolilta. Liittyy automaattiryyppyyn. Hinta 10 euroa.
Made in Italy. Weber IDF 36-48 virityskaasareissakin on nähty kahta erilaista kalvoa. Tarkista onko tapin suurin halkaisija 6 vai 10mm. Molemmissa yhden sivun reikäväli 32mm. Ristiin noin 46mm keskeltä keskelle.
- IDF kalvo 10mm tapilla 20 euroa.
- IDF kalvo 6mm tapilla 20 euroa kpl.
Tällainen levy on vakiona mm Fordin Kent ja OHC koneissa. 6mm paksu bakeliittilevy jossa on valmiina ohuet paperitiivisteet molemmin puolin. Älä liimaa, vaan vedä vaseliinia pintaan ennen asennusta niin saat siististi irtikin. Saatavilla kolmea eri mallia:
- 32/36 DGV ja DGAV, jako 46x93.
- 38/38 DGMS ja DGAS, jako 46x93
- 32/34 DMTR, DMTL, DAT ym jako 46x87. Hinta kaikissa 28 euroa.
Magneettiventtiili joka sulkee tyhjäkäyntipiirin kun virta katkaistaan. Tarkoitus estää jälkikäyntiä.
- ICH / ICT kuvassa. Käyttämätön osa joka on purettu pois uudesta Weberistä. Kierre 8mm. Pituus O-renkaasta suuttimen kärkeen noin 23mm. Suutin on vaihdettavissa. Hinta 50 euroa.
- DGAV magneettiventtiili. Tilaustavaraa. Hinta 105 euroa.
Jokunen malli löytyy. Heti kuvan oton jälkeen löytyi vielä ainakin tosi pitkä versio DGAV ruuvista lisää. Kuvaa klikkaamalla näet sen isompana. Joukossa myös sellaisia joita ei enää saada lisää. Esim oikealla DCD 4mm ruuvi on ainoa kpl hintaan 20 e. Samassa Weberin mallissa on voinut olla erilaisia ruuveja. Esim DCNF malliin löytyi kolme erilaista. DGV, DGAV, ICH, IDA, DMTL, DMTR ym, ym. Hinnat 8-20 euroa kpl.
Kuvassa ylärivissa vasemmalta alkaen 48 IDA, 40 IDA3c, 40 IDF. Alarivissa vasen DCNF ja oikea DCD.
- 48 IDA. 37 orig. 4 kpl 100 e.
- 48 IDA. 37 käyt. 4 kpl 60 e.
- 40 IDA3C. 34mm. 6 kpl 150e
- 40 ja 36 IDF. 28mm. Halk 40.8mm. 4 kpl 100e.
- 40 ja 36 IDF. 32 käyt. 4 kpl 70e.
- 40 DCNF. Kork 28.9mm. Halk 39.7mm/41.9mm
- 36 DCNF
- 36 DCD. 24, 25, 26, 27. Hinta 25 e kpl
- 28/36 DCD. Ensiö 26mm. 25 e kpl
- 28/36 DCD. Toisio
24, 25, 26, 27mm. 25 e kpl
Emulsion tubes to Weber DCD and DCZ. Vanhaa varastoa. Made in Italy. Lisää ei saada. Putket F13, F28, F30 ja F33 löytyy. Jokaista muutamia kappaleita. Alkuperäisasennuksissa Alfa Romeo ja Lancia on käyttäneet putkia F13/F13 sekä F13/F28. Fiat F23/F23 ja F30/F30. Ford Cortina F30/F30. Jälkiasennuksessa Volvo F23/F23 ja F30/F30. Hinta 25 euroa kpl, tai 4 kpl 70 euroa.
3-kurkkuisten Webereiden mallit IDA, IDS, IDT, IDTP ja IDL. Muitakin osia saatavilla. Nämä suoraan hyllyllä. Hinnat koskevat varastossa olevia tuotteita. Viimeisiä viedään...
- pääsuutin, ilmasuutin, tyhjäkäyntisuutin 8 euroa kpl.
- pääsuuttimen pidin 18 e kpl.
- pumpun suutin 10 e kpl.
- pumpun suuttimen ruuvi 15 e kpl.
- pumpun takaiskuventtiili 18 e kpl.
- tulpparuuvi kohokammioon 10 e kpl.
- Kohon akseli 15 e kpl.
- neulaventtiili 25 e kpl.
- peitetulppa neulaventtiilin päälle 20 e kpl
- Hajotin 4,5 pitkä malli 40 ja 46 IDA3C hinta 90 e kpl.
- seosruuvi 15 e kpl.
- seosruuvin jousi 2,50 e kpl.
- by-pass säätöruuvi 10 e kpl.
- Hajottimen/kurkun lukitusruuvi 12 e kpl.
- läppäakselin mutteri ja lukkolevy 2,50+2,50 kpl.
- kiihdytyspumpun kalvo 35 e kpl.
- kalvon viereen kumitiiviste 20 e kpl.
- Polttoainelinjan banjopultti 20 e kpl.
- Polttoainelinjan liitin 40 e kpl.
- polttoainelinjan suodatin 15 e kpl.
- tulppa M9 progressioreikien päälle 8 e kpl.
- Jousi akselin ympärille 20 e.
- läppäakselit varastossa 45 e/pala.
- 40mm kaasuläppä 18 e kpl.
- kurkut 34mm 25 e kpl
2-kurkkuisen (46) ja 48 IDA osat.
- Kurkku 37 orig. 4 kpl 100 e.
- Kurkku 37 käyt. 4 kpl 60 e.
- Verkkosuutinkansi 10 e kpl.
- bensalinjan banjopultti
- bensalinjan liitin 10+10 e kpl.
- neulaventtiili koot 200 ja 300. 25 e kpl
- kohon akseli 10 e kpl.
- kohokammion tulppa.
- akselin mutteri ja lukkolevy 2,50+2,50
- tyhjäkäyntisuutin F10
- pääsuutin ja ilmasuutin 6 e kpl.
- seosputki
- pumpun suutin uusi malli kuvassa
- pumpun suuttimen ruuvi vanha malli 15e
- pumpun takaiskuventtiili 18 e kpl.
Käytetyt ehjät Alfa Romeon alkuperäiset 6mm paksut bakeliittilevyt kaasarin ja imusarjan väliin. Koska nykybensa höyrystyy aiempaa herkemmin tarvii nyt lämmöneristyksen kanssa tehdä töitä joita lyijybensan aikana ei välttämättä tarvinnut. Hinta 30 euroa kahden kaasuttimen levyt yhteensä.
Vanhaa varastoa Edoardo Weber Italy Originaali. NOS. Kuten voit arvata näitä ei tule lisää. Tiivistesarja Fiatin 850, 133 1-kurkkuiseen pystykaasuttimeen. Samaan kaasariin löytyy tarvittaessa paljon muutakin. Suuttimet, kalvo, neulaventtiili ym. Tiivistesarjan hinta 15 euroa.
Käytettyjä ja tarkistusmitattuja DGV, DGAV, DGAS ym suuttimia.
- Tyhjäkäynnit 50, 55.
- Pääsuuttimet 100, 105, 110, 115, 117, 120, 122, 125, 127, 140, 145.
- Ilmasuuttimet 100, 105, 120, 125, 160, 165, 170, 175, 180, 205.
Hinta 5 e kpl tai 40 e 10 kpl.
Weber DGV ja DGAV, ICT, ICH, DFM, IDA3C ym.
käytettyjä alkuperäisiä seosputkia neljän sopivasti erilaisen sarja jolla voit testata miten koneen luonne muuttuu seosputken vaihdon yhteydessä. Sarjassa putket F22, F34, F53 ja F66. Yhteensä neljän sarja 30 euroa.
Yksitellen käytettynä löytyy useimmiten koot F1, F2, F20,
F22, F34, F35, F50, F52, F53, F58, F68, F71, F78.
Hinta 15 euroa kpl
Kiihdytyspumpun kalvon päälle alumiinipalikka sekä käyttövipu ja rulla. Rulla pyörii, eikä ole D-muotoinen. Alumiinipalikan tiivistepinta on hyvä viilata aina suoraksi jos on vähänkin kupera liian kova kiristyksen takia. Yleensä kun kalvo vuotaa, ensin kiristetään tämän ruuvit "hiukan vielä". Hinta 20 euroa.
Rivikoneen malli oikealla ja bokseri vasemmalla. Kohon kiinnitys ehjä.
- Rivikone 40 IDF 13/15 Fiat 124 kannessa on powerjet tyyppinen lisärikastus joita muissa malleissa ei ole nähty. Pillit joista tulee ylimääräistä bensaa sekaan yläkierroksilla. Powerjetin voi myös poistaa käytöstä tulppaamalla. Kansi jossa pillit rikki, eli pitää poistaa loputkin hinta 40 euroa. Kansi jossa pillit ehjät 80 euroa.
-Bokseri koneen käytetty kansi 40 euroa.
- Kuvassa vasemmalla rikastimen männät jousineen ja lukkorenkaineen kahdelle kaasarille yhteensä 40 euroa.
- Keskellä ylhäällä seosruuvit mallia kokonaan rungon sisällä, O-rengas kannan vieressä. Jousineen 4 kpl yht 20 euroa tai 10 e kpl.
- Keskellä alhaalla IDF alipaineliittimet synkkamittaria varten, malli joka aukeaa alipaineelle kun avaa kierteestä hiukan. 4 kpl yhteensä 20 euroa tai 10 e kpl.
- Oikealla kiihdytyspumpun käyttöosat kalvolle jossa tappi 6mm. Kierretanko ehjä ja jouset mukana. Kalvo on kuiva ja on vain mallina kuvassa. Mukana myös kalvon alle jousi ja ruuvit. Hinta 20 euroa yhden kaasarin osat.
-kuvan ulkopuolelta IDF palautusjousi läppäakselin ympärille kuulalaakerin päälle. Hinta 5 e.
Käytetyt alkuperäiset 32mm kurkut. Halkaisija 40.8mm eli sopii kaikki 36 IDF ja kaikki espanjalaiset 40 IDF kaasarit. Italian 40 IDF malleista tämä sopii suurimpaan osaan, muttei kaikkiin. 2 kpl hinta 40 euroa. 4 kpl 70 euroa tai 6 kpl 100 euroa.
Käytettyjä kurkkuja kuvassa 36 DCNF kaasarista. Lyhentämällä sovitettavissa myös isompaan DCNF kaasariin. Ulkohalkaisijat n 42/40mm.
- vasemmalla 2 kpl 29mm joissa reiät kyljissä 20e
- 29mm ilman reikiä 2 kpl yht 40e. Ei kuvaa.
-keskellä 28mm joissa myös reikiä 20 e /2kpl
-oikealla 29mm joissa tappi sivussa ja jännä siipi keskellä, jotka voi poistaa tarvittaessa. Ehkä DCNVA tms. Hinta 20 e / 2kpl
Uusia messinkikohoja DCNF malliin ei enää saa, mutta käytettynä löytyy ihan uskottavan oloisia yksilöitä jokunen. Sen verran edullisesti siivotaan käytettyjä pois nurkista että kannattaa tarttua jos aikoo tätä mallia jatkossakin käyttää. Italialaisten varaosien saatavuus ei muutu helpommaksi eikä halvemmaksi. Hinta 15 euroa kpl.
Yhtaikaa aukeavan DCNF kaasuttimen hyvän oloinen läppäakseli joka on paikallaan romurungossa. Kierteet akselin päädyissä on ehjät. Mukana myös kuulalaakerit. Läpät on 78 astetta. Tyhjä runko jossa vain akseli ja läpät paikallaan, tulee kaupan päälle. Hinta 35 euroa.
Porsche 911 Weber IDA, IDT, IDTP ja IDS osia.
- ylärivin kiihdytyspumpun osat 90 euroa.
- Kiihdytyspumpun tanko/levy/ruuvi 25 e
- peitetulppa neulaventtiilin päälle. 10-15e kpl.
- by-pass ruuvi 5 e kpl.
- kohon akseli 5 e kpl.
- kurkun lukitusruuvi 5 e kpl.
- peitetulppa progressiorei'ille 3 kpl yht 10e.
- tyhjäkäyntisuutin ja kanta 10 e yhdessä
- pumpun suutin ja ruuvi 20 e yhdessä.
- kohokammion tulppa 5 e kpl.
- palautusjousen yläkiinnike 10e.
Tai kaikki kuvasta yhdessä 150 euroa.
28/36 DCD ja 36 DCD sekä DCLD/ / DCZ / DCS / DCHE mallien kulmikkaat ilmasuuttimet jotka on kierteelle seosputkessa kiinni. Näitä ei saada tällä hetkellä lisää uutena. Joitakin kokoja vain yksi kpl varastossa. Jos aiot jatkossakin käyttää kaasariasi, tässä tilaisuutesi hankkia kevyt lajitelma itsellesi talteen. Alkuperäisiä ja useimmat on käytettyjä. Hinta 10 e kpl.
- Koot: 100, 105, 125, 130, 145, 155, 170, 185, 200, 220, 230, 235, 250
*
Ennen kuin tilaat Weberin osia, tarkista kaasarin malli. Se on
meistetty kaasarin kylkeen. Useimmiten laippaan kuten kuvassa. Kuvan
32/36 tarkoittaa rungon kokoa eli kaasuläppien kokoa ja DGV on
mallimerkintä.
* KÄYTETTYJÄ VARAOSIA
* KÄYTETYT HAJOTTIMET .
DGV, DGAV. Käytetty pari joka oli tukevasti paikallaan. Ei siis
väljäksi heiluneet. Koot vakio Ford 4,5 ja 3,5. Hinta yhteensä 20 euroa.
Varaosia
Weberin pystykaasuuttimiin listaus tekeillä talven aikana. Osat listattu tässä
järjestyksessä: 2-kurkkuiset virikaasarit mallia DCNF, IDF, seuraavana
48 IDA ja viimeisenä Porschen 3-kurkkuinen IDA3C
KÄYTETYT OSAT. DCNF ja IDF:
Weber DCNF käytetty messinkikoho 25 euroa. Uusi DCNF muovikoho 45 euroa.
Weber DCNF rikastimen käyttövipu. Uusi. Kuvassa sama palikka molemmin puolin. Yhden kaasarin osat 50 euroa.
Weber DCNF tyhjäkäynnin seosruuvit. Useita erilaisia.
- 36 ja 40 IDF hajottimet. Ehjät käytetyt. Ulkohalkaisija 41mm. Korkeus 41mm. Kokomerkinta 4,5. Hinta 50 euroa neljän sarja.
- 44 IDF hajottimet. Ulkohalkaisija 44mm. Korkeus 68mm. Kokomerkinta 3,5. Hinta 80 euroa neljän sarja.
- 44 IDF hajottimet. Ulkohalkaisija 44mm. Korkeus 28mm. Kokomerkinta 4,5. Hinta 40 euroa 2 kpl yhteensä.
- IDF seosruuvit ja jouset. Nämä on 36 IDF kaasarista, mutta samat muissakin. Kaikista vanhimmissa voi olla erilaiset. Nämä on 80-luvun italialaiset. Upotuksessa O-renkaalla. Hinta 20 euroa sarja.
- Virranjakana alipaineletkuun tasaajaventtiili. Anti pulse valve. Tasaa sykkivää alipainetta. Alfa Romeo käyttää tätä aina tuplakaasareiden kanssa. Vaihtoehtona on ottaa alipaine kaikista kurkuista niin silloinkin alipaine on tasaisempaa ja tätä ei tarvita. Alfan käytettyjä venttiileitä. Hinta 10 euroa kpl.
Free Technics Oy
info@freetechnics.fi
P. 0400-911356
Tili FI8457108320035523