Imusarjoja on saatavilla laaja valikoima uutena. Uudet yleensä tilaustavaraa. Käytetyt jotka on kuvattu on heti hyllyllä.
Misab laipat, jossa alumiinipeltiin kiinni vulkanoitu O-rengas, Ø 47-48
mm. Vain yksi koko jota käytetään 40, 45 ja 48 kaasareiden kanssa. Ainoa
arka paikka on kiristys. Älä kiristä liikaa, näiden kuuluu olla
pehmeästi kiinni. Osta toiset valmiiksi varastoon. Käyttöikä
katukäytössä on useita vuosia, ja kestää useamman irrotuksen ja
kiinnityksen. Liian rajulla kiristyksellä kumi murtuu ja pusertuu
suoraan pois välistä, ellei kaasarin korva katkennut ensin. Uusi kerran
kymmenessä vuodessa tai heti kun näet murtumia kumissa. Ei suositella
käyttöä oktaanibuusterin kanssa. Etanoli ongelmia ei ole tullut vastaan.
Kerro jos tiedät käytännön kestävyyttä E85 kanssa. Saat edullisemmin
kun ostat useamman kerralla.
2 kpl hinta 20 euroa.
4 kpl hinta 30 euroa.
Runsaasti vaihtoehtoja saatavilla. Kysy. Kuvatut on varastossa. Muut tilattavaa.
Satunnainen valikoima käytettyjä. Ostamme imusarjoja mm Ford OHC 2xIDF, Toyota K 2xIDF, Volvo B20 DGV.
Vanha listaus:
Alfa
BMW
Datsun
Fiat
60-luvun
rivikutosen orggissarja 2300S mallista kahdelle vaakaimulle. 2300
vakiomallissa oli yksi kaasutin. Sisältää kunnollisen alkuperäisen
vivuston. Hinta imusarjalle 120 euroa. Tähän moottoriin löytyy myös
Abarth alumiiniöljypohja ja myös ilmanputsarikotelo
alumiinimutkineen kahdelle vaakaimulle. Fiatin alkuperäinen.
Ford V-6
Ford V-6 3.0 Essex.
Imusarja kolmelle DCNF kaasuttimelle. Fordin oma vanha alkuperäinen
imusarja numerolla H772F 9424AA. Mukana italialaiset Weber 42 DCNF
kaasarit 70-luvun WE logoilla ja oikeasti
harvinainen ilmanputsarikotelo. Hinta, kysy
Ford Kent
Ford Kent GT/Sport/Mexico imusarjanumeroista Escortissa koostetta kerätty kirjasta Sporting Escorts.
ennen 2/68 2733- tai 2735-
2/68 - 11/68 681F-
11/68 - 9/70 691F-9425 AA
9/70 - 6/72 711F-9425 HB
6/72- 711F-9425 HC
Ford
Kent GT. Vanhempi kuin 2/68. Vanha ensimmäinen versio Escort Kent GT
imusarjasta 1968. numerolla 2735 ja Fomoco logolla, eikä Fordin
ovaalilla kuten myöhemmissä. Kaasarin laippa 32/32 kokoa. Malli esitelty
ennen 2/68. Kuuluu 2735E moottori lohkon kanssa. Samaa käytettiin
todennäköisesti Kent koneisessa GT Cortinassa. Melkoisen harvinainen.
Meillä on toistakymmentä Kent 2-kurkkuista imusarjaa ja tämä on ainoa
tällä numerolla. Hinta 80 euroa.
Ford
Kent 1300 GT vm. 1968-70. GT-mallin imusarja 2-kurkkuiselle. Jako
46x93mm eli DGV ym. Kaikki liittimet ja pinnapultit paikalla. Ehjä
alkuperäinen siistimätön sarja. Numero valussa 691F-9425-AA
viittaa 691M moottoriin jota valmistettiin marraskuusta 1968 -
syyskuuhun 1970. Tämä sarja on siis lähtöisin varhaisesta GT
koneesta. Laippa 32/32 kokoiselle kaasarille jota suurennettu 32/36
kokoon. Tässä ikäluokassa ei vielä valmistettu Sport tai Mexico
malleja. Imusarja sopii kaikkiin Kentin takaveto koneisiin. Hinta 80
euroa.
Ford
Kent imusarja 2-kurkkuiselle. Jako 46x93mm eli DGV ym. Kaikki liittimet
ja pinnapultit paikalla. Ehjä alkuperäinen siistimätön sarja. Numero
valussa 691F-9425-AB on vielä tunnistamatta, mutta 691- viittaa
moottoriin jota valmistettiin marraskuusta 1968 - syyskuuhun 1970.
Laippa on yllättäen 38/38 kokoiselle kaasarille ja vaikuttaa
alkuperäiseltä. Imusarja sopii kaikkiin Kentin takaveto
koneisiin. Hinta 80 euroa.
Ford
Kent 9/70 - 6/72. Numerolla 711F-9425 HB. Imusarja DGV:lle tms.
Paikalla kaikki pinnapultit ja letkuliittimet. Ehjä sarja. Hinta 80
euroa.
MYYTY.
Ford Kent 6/72- alkaen. Numerolla 711F-9425 HC. Laippa 32/36
kaasarille, eli Mexicoon matching numbers. Imusarja jossa mukana kaikki
liittimet ja pinnapultit. Hinta 80 euroa. MYYTY.
Ford
Kent 6/72- alkaen. Numerolla 711F-9425 HC. Laippa 32/36 kaasarille, eli
Mexicoon matching numbers. Imusarja jossa mahdollisimmat täydet
varusteet mukana. Vivustoa, kaikki liittimet, Pinnapultit mutuilla sekä
lämmöneristelevy. Hinta 120 euroa.
Ford OHC
FORD
OHC DGV. imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero
71HF-alkuinen, eli hyvin varhainen perusmalli. Pinnapultit on paikalla.
Samoin on tallella kaikki vesi- ja alipaineletkunlähdöt. Alla ei ole
liittimiä. Imusarjan hinta 80 euroa.
FORD
OHC DGV. imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero
75HF-alkuinen, eli esitelty vuonna 1975 ja ollut käytössä siitä
eteenpäin. Liittimet osuu parhaiten sen ikäiseen koriin. Asiallinen
sarja. Hinta 80 euroa.
Lada
Lada
Samara. Imusarja kahdelle pienirunkoiselle vaakaimukaasuttimelle.
Dellorto DHLB, Solex 32 ja 35, ja Weber DCOF. Imusarjan hinta 40 euroa.
Opel
Sunbeam
Sunbeam Avanger / Talbot Ti alkuperäinen vivusto. Sopii imusarjaan jossa on kolme pultinpaikkaa keskellä. Hinta 40 euroa.
Simca
Simca
Rallye 2 erikoismallin alkuperäinen imusarja pikkutuplille. Tähän sopii
32 tai 35 mm 2-kurkkuiset vaakaimut. Solex 32 ja 35 PHH ja PHHE, Weber
DCOF ja Dellorto DHLB. Näitä ei kasva ihan joka oksalla. Imusarjan hinta
160 euroa.
Talbot, Matra, Simca
Ilmanputsarin
kokooja alumiinia. Plenium kahdelle 36 DCNF kaasarille. Keskeltä iso
pyöreä letkulähtö putsarille. Saattaa sopia myös monet Fiatit ym joissa
kahden DCNF:n paketti. Kaasareiden välinen etäisyys on syytä
varmistaa. Sopii myös turbon painekoteloksi. Tasan samanlainen kuin
kuvassa, mutta tämä yksilö on hiukan likaisempi. Hinta 80 euroa.
Toyota
*
Sovitelaippa. Yleismallinen. Toyota 52x113 jaon tilalle 2-kurkkuinen
Weber DMTL, DMTR tai DAT turbo. Jako kaasarille 46x87mm. Tämä
japsikaasarin 52x113 jako löytyy mm Toyota Corolla ja Tercel -75-86 1600
4A koneista. Varmista jako. Muitakin on. Siisti tehdastekoinen laippa
jossa pultit mukana. Tiivisteitä ei ole. Tähän jakoon sopiva Weber
löytyy usein Fiat/Lancia/Citroen konehuoneesta ja on yleinen myös BMW
Pierburgin korvaajana. Uuttakin Weberiä on saatavilla. Hinta 50 euroa.
Toyota
2T ja 3T koneelle imusarja kahdelle vaakaimulle. Pinnapultit, mutterit
ja lotuksen muovilaipat on tallella. Siisti sarja. Hinta 140 euroa.
Volvo
Volvo
B18/B20 ja Vauxhall sovitelaippa rautaa jolla onnistuu Stömberg 175 CD
tilalle Weber DGV, DGMS tms jonka jako 46x93. Volvon vinokoneissa
konehuoneen korkeus ei riitä tälle laipalle ja Weberille. Tilan takia
sopii vain pystykoneisiin. Kotitekoinen, mutta ihan uskottava laippa.
Strömberg/SU reunan jako noin 52mm sivu, ja kanavan halkaisija noin
45mm. Hinta 50 euroa.
VW
VW
type 1 kupla, junis ym. Imusarjat kahdelle 2-kurkkuiselle. Pitkät.
Voisi luulla tavallisiksi, mutta eihän näihin sovi Weberit tai
Dellortot. Näihin sopii vain Porsche 912 ja viimeisissä 356 malleissa
olleet saksalaiset 40 PII Solexit. Liian helppoja valintoja karttavalle
sopiva setti. Tarvittaessa löytyy myös 912 Porschen alkuperäinen
ilmanputsarikotelo pari. Myös kunnostusaihiot kaasareiksi
löytyy. Imusarjaparin hinta ilman kaasareita ja putsareita 80 euroa.