Asennusosat ja imusarjat

Imusarjoja on saatavilla laaja valikoima uutena. Uudet yleensä tilaustavaraa. Käytetyt jotka on kuvattu on heti hyllyllä.

Misab

Misab laipat, jossa alumiinipeltiin kiinni vulkanoitu O-rengas, Ø 47-48 mm. Vain yksi koko jota käytetään 40, 45 ja 48 kaasareiden kanssa. Ainoa arka paikka on kiristys. Älä kiristä liikaa, näiden kuuluu olla pehmeästi kiinni. Osta toiset valmiiksi varastoon. Käyttöikä katukäytössä on useita vuosia, ja kestää useamman irrotuksen ja kiinnityksen. Liian rajulla kiristyksellä kumi murtuu ja pusertuu suoraan pois välistä, ellei kaasarin korva katkennut ensin. Uusi kerran kymmenessä vuodessa tai heti kun näet murtumia kumissa. Ei suositella käyttöä oktaanibuusterin kanssa. Etanoli ongelmia ei ole tullut vastaan. Kerro jos tiedät käytännön kestävyyttä E85 kanssa. Saat edullisemmin kun ostat useamman kerralla.  
2 kpl hinta 20 euroa.
4 kpl hinta 30 euroa.

Kumityynyt

Kumityynyt ja kuppiprikat kaasuttimen korvan päälle mutterin alle.
Yhden kaasarin sarjassa 4 kumia ja 8 prikkaa hintaan 10 euroa.
Kahden kaasarin sarjassa 8 kumia ja 16 kuppiprikkaa yhteensä 18 euroa.

Imusarjat virikaasareille. Uudet

Runsaasti vaihtoehtoja saatavilla. Kysy. Kuvatut on varastossa. Muut tilattavaa.

Ford USA SB

Ford V8 390-427 .   4 x Weber 48 IDA kaasuttimille. Varastossa. Imusarjan hinta 840 euroa.

Toyota K koneet

Toyota Starlet, Corolla3K ym.   2 x vaakaimu. Imusarjan pituus yläreunasta 68mm. Alareunasta 87mm. Kanava kanteen n. 32mm. Kaasarit 40mm. Made in Australia. Heti varastossa. Hinta 360 euroa

Käytetyt imusarjat

Satunnainen valikoima käytettyjä. Ostamme imusarjoja mm Ford OHC 2xIDF, Toyota K 2xIDF, Volvo B20 DGV.

Ford OHC

FORD OHC erikoislyhyt imusarja kahdelle vaakaimulle. Alipaineliittimet jokaiselle sylinterille. 40mm kaasareille kanavat. Pinnapulttien kierteet tallella. Vesikiertoliitin paikallaan. Hinta 120 euroa.


Vanha listaus:



Alfa


BMW



Datsun


Fiat

60-luvun rivikutosen orggissarja 2300S mallista kahdelle vaakaimulle. 2300 vakiomallissa oli yksi kaasutin. Sisältää kunnollisen alkuperäisen vivuston. Hinta imusarjalle 120 euroa. Tähän moottoriin löytyy myös Abarth alumiiniöljypohja ja myös ilmanputsarikotelo alumiinimutkineen kahdelle vaakaimulle. Fiatin alkuperäinen.


Ford V-6



Ford V-6 3.0 Essex.
Imusarja kolmelle DCNF kaasuttimelle. Fordin oma vanha alkuperäinen imusarja numerolla H772F 9424AA. Mukana italialaiset Weber 42 DCNF kaasarit 70-luvun WE logoilla ja oikeasti harvinainen ilmanputsarikotelo. Hinta, kysy


Ford Kent

Ford Kent GT/Sport/Mexico imusarjanumeroista Escortissa koostetta kerätty kirjasta Sporting Escorts.

ennen 2/68       2733- tai 2735-
2/68 - 11/68     681F-
11/68 - 9/70     691F-9425 AA
9/70 - 6/72       711F-9425 HB
6/72-                 711F-9425 HC



Ford Kent GT. Vanhempi kuin 2/68. Vanha ensimmäinen versio Escort Kent GT imusarjasta 1968. numerolla 2735 ja Fomoco logolla, eikä Fordin ovaalilla kuten myöhemmissä. Kaasarin laippa 32/32 kokoa. Malli esitelty ennen 2/68. Kuuluu 2735E moottori lohkon kanssa. Samaa käytettiin todennäköisesti Kent koneisessa GT Cortinassa. Melkoisen harvinainen. Meillä on toistakymmentä Kent 2-kurkkuista imusarjaa ja tämä on ainoa tällä numerolla. Hinta 80 euroa.



Ford Kent 1300 GT vm. 1968-70. GT-mallin imusarja 2-kurkkuiselle. Jako 46x93mm eli DGV ym. Kaikki liittimet ja pinnapultit paikalla. Ehjä alkuperäinen siistimätön sarja. Numero valussa 691F-9425-AA viittaa 691M moottoriin jota valmistettiin marraskuusta 1968 - syyskuuhun 1970. Tämä sarja on siis lähtöisin varhaisesta GT koneesta. Laippa 32/32 kokoiselle kaasarille jota suurennettu 32/36 kokoon. Tässä ikäluokassa ei vielä valmistettu Sport tai Mexico malleja. Imusarja sopii kaikkiin Kentin takaveto koneisiin. Hinta 80 euroa.




Ford Kent imusarja 2-kurkkuiselle. Jako 46x93mm eli DGV ym. Kaikki liittimet ja pinnapultit paikalla. Ehjä alkuperäinen siistimätön sarja. Numero valussa 691F-9425-AB on vielä tunnistamatta, mutta 691- viittaa moottoriin jota valmistettiin marraskuusta 1968 - syyskuuhun 1970. Laippa on yllättäen 38/38 kokoiselle kaasarille ja vaikuttaa alkuperäiseltä. Imusarja sopii kaikkiin Kentin takaveto koneisiin. Hinta 80 euroa.




 Ford Kent 9/70 - 6/72. Numerolla 711F-9425 HB. Imusarja DGV:lle tms. Paikalla kaikki pinnapultit ja letkuliittimet. Ehjä sarja. Hinta 80 euroa.



MYYTY. Ford Kent 6/72- alkaen. Numerolla 711F-9425 HC. Laippa 32/36 kaasarille, eli Mexicoon matching numbers. Imusarja jossa mukana kaikki liittimet ja pinnapultit. Hinta 80 euroa. MYYTY.



Ford Kent 6/72- alkaen. Numerolla 711F-9425 HC. Laippa 32/36 kaasarille, eli Mexicoon matching numbers. Imusarja jossa mahdollisimmat täydet varusteet mukana. Vivustoa, kaikki liittimet, Pinnapultit mutuilla sekä lämmöneristelevy. Hinta 120 euroa.


Ford OHC



FORD OHC DGV. imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero 71HF-alkuinen, eli hyvin varhainen perusmalli. Pinnapultit on paikalla. Samoin on tallella kaikki vesi- ja alipaineletkunlähdöt. Alla ei ole liittimiä. Imusarjan hinta 80 euroa.




FORD OHC DGV. imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero 75HF-alkuinen, eli esitelty vuonna 1975 ja ollut käytössä siitä eteenpäin. Liittimet osuu parhaiten sen ikäiseen koriin. Asiallinen sarja. Hinta 80 euroa.


Lada



Lada Samara. Imusarja kahdelle pienirunkoiselle vaakaimukaasuttimelle. Dellorto DHLB, Solex 32 ja 35, ja Weber DCOF. Imusarjan hinta 40 euroa.


Opel


Sunbeam

Sunbeam Avanger / Talbot Ti alkuperäinen vivusto. Sopii imusarjaan jossa on kolme pultinpaikkaa keskellä. Hinta 40 euroa.


Simca


Simca Rallye 2 erikoismallin alkuperäinen imusarja pikkutuplille. Tähän sopii 32 tai 35 mm 2-kurkkuiset vaakaimut. Solex 32 ja 35 PHH ja PHHE, Weber DCOF ja Dellorto DHLB. Näitä ei kasva ihan joka oksalla. Imusarjan hinta 160 euroa.


Talbot, Matra, Simca

Ilmanputsarin kokooja alumiinia. Plenium kahdelle 36 DCNF kaasarille. Keskeltä iso pyöreä letkulähtö putsarille. Saattaa sopia myös monet Fiatit ym joissa kahden DCNF:n paketti. Kaasareiden välinen etäisyys on syytä varmistaa. Sopii myös turbon painekoteloksi. Tasan samanlainen kuin kuvassa, mutta tämä yksilö on hiukan likaisempi. Hinta 80 euroa.


Toyota



 

* Sovitelaippa. Yleismallinen. Toyota 52x113 jaon tilalle 2-kurkkuinen Weber DMTL, DMTR tai DAT turbo. Jako kaasarille 46x87mm. Tämä japsikaasarin 52x113 jako löytyy mm Toyota Corolla ja Tercel -75-86 1600 4A koneista. Varmista jako. Muitakin on. Siisti tehdastekoinen laippa jossa pultit mukana. Tiivisteitä ei ole. Tähän jakoon sopiva Weber löytyy usein Fiat/Lancia/Citroen konehuoneesta ja on yleinen myös BMW Pierburgin korvaajana. Uuttakin Weberiä on saatavilla. Hinta 50 euroa.



Toyota 2T ja 3T koneelle imusarja kahdelle vaakaimulle. Pinnapultit, mutterit ja lotuksen muovilaipat on tallella. Siisti sarja. Hinta 140 euroa.


Volvo



Volvo B18/B20 ja Vauxhall sovitelaippa rautaa jolla onnistuu Stömberg 175 CD tilalle Weber DGV, DGMS tms jonka jako 46x93. Volvon vinokoneissa konehuoneen korkeus ei riitä tälle laipalle ja Weberille. Tilan takia sopii vain pystykoneisiin. Kotitekoinen, mutta ihan uskottava laippa. Strömberg/SU reunan jako noin 52mm sivu, ja kanavan halkaisija noin 45mm. Hinta 50 euroa.


VW

VW type 1 kupla, junis ym. Imusarjat kahdelle 2-kurkkuiselle. Pitkät. Voisi luulla tavallisiksi, mutta eihän näihin sovi Weberit tai Dellortot. Näihin sopii vain Porsche 912 ja viimeisissä 356 malleissa olleet saksalaiset 40 PII Solexit. Liian helppoja valintoja karttavalle sopiva setti. Tarvittaessa löytyy myös 912 Porschen alkuperäinen ilmanputsarikotelo pari. Myös kunnostusaihiot kaasareiksi löytyy. Imusarjaparin hinta ilman kaasareita ja putsareita 80 euroa.