Tuplavaijerisarjat, tankosarjat ym.

Rikastinvaijeri

Yleismallinen. Saatavilla vaihtoehdot pianolankaa tai punottua vaijeria. Hinta ja muut tiedot molemmissa samoja. Ryypyn saa lukittua päälle nupistä kääntämällä. Läpivientikohdasta koriin vaijerin runko on D-muotoinen. Muista öljytä ennen asennusta. Älä vedä vaijeria kokonaan pois kuorestaan. Vaijerin kuoren pituus noin 135cm. (saatavilla myös 180cm pitkää) Punottu vaijeri sopii DGV, ICH ym vakiotyyppiset Weberit. Pianolankavaijeri sopii DCOE Webereihin ja muut vaakaimut. Hinta 35 euroa.



Yleismallinen tankosarja kahdelle kaasuttimelle alumiinvivuilla. LP5400.



* Vivustosarja kahdelle Weberille rivikoneeseen. Sarjassa on mukana kaasuvivut molemmille kaasareille. Kaasareita ei yhdistetä keskeltä vaan kumpaankin kaasariin tulee oma työntötankonsa. Mahdollista käyttää myös Dellortot , Solexit ja SK ym, mutta kaasuvivut eivät sovi virheettömästi muuhun kuin Weberiin. Pätevin yleismallinen tankosarja mitä on koskaan 30 vuoden aikana vastaan tullut. Sarjan hinta 250 euroa.



Yleismallinen tankosarja kolmelle kaasuttimelle. LP5600.



* Kunnollinen vivustosarja kolmelle Weberille rivikoneeseen. Sarjassa on mukana DCOE kaasuvivut kolmelle kaasareille. Jokaiselle kaasarille tulee oma työntötankonsa. Mukana myös T-mallin Bensabanjoliittimet jotka sopii vain Weberiin. Mahdollista käyttää myös Dellortot , Solexit ja SK ym, mutta kaasuvivut eivät sovi virheettömästi. Sarjan hinta täydellisenä 380 euroa.



Vaijerisarjat DCOE ja DCO Webereille LP1000, LP2000 ja LP3000

Merkkikohtaisia kaasuttimille, mutta yleismallisia autoon nähden. Nämä LP -sarjat on toimivimpia mitä on nähty. Tilantarve 5cm Weberin päälle. Saatavilla myös malli LP3000 joka tulee Weberin alle. Kuvissa olevat päälle asennettavat LP1000 ja LP2000 mallit voidaan asentaa vetämään joko vasemmalta tai oikealta.


LP1000. Sopivuus 1x tai 2x DCOE Weber. Auton omalle vaijerille. Ei vaijeria mukana. Kunnollinen sarja. Mukana kaasareiden väliset pitkät synkkavivut. Hinta 180 euroa.


Kuvassa LP1000 synkkavipua lyhennetty noin 8mm jolloin sopii Volvon vinokoneen imusarjaan. Vakiona on siis varsin pitkä. Leveys ulkopinnasta toiseen 38mm. Siis maksimi kaasuttimen runkojen väli. Syytä huomata että vivut tulee noin 2cm kaasarin laipoista imusarjan puolelle. Saattaa vaatia lisätilan tekemistä imusarjaan tai tavallista paksummat levyt väliin. Näitä LP1000 mallisia synkkavipuja DCOE ja DCO Webereille myydään myös erikseen. LP1000 sarjan hinta synkkavipuineen 180 euroa.




LP2000. Muuten sama kuin LP1000, mutta tässä mukana 2 kevyttä vaijeria ja niille tarvittavat kiinnikkeet. Vaijereiden pituus 150/175cm. Suojaa vaijerit kuumalta pakosarjalta. Hinta 190 euroa.


 



LP3000. Vastaava kuin LP1000, mutta asennus kaasuttimen alle. Synkkavivut mukana tässäkin. Vipujen leveys ulkopinnasta toiseen 38mm. Siis maksimi kaasuttimen runkojen väli. Soveltuu yhdelle tai kahdelle DCOE Weberille. Vetosuunta käännettävissä. Vaijereilla 190 euroa sarja tai ilman vaijereita hinta 180 euroa.



LP2500. Alumiinirunkoinen tuplavaijerisarja DCOE ja DCO Webereille. Hintaan kuuluu myös synkkavivut Webereiden väliin. Mukana vaijerit sekä yleismallinen palikka vaijereiden kiinnitykseen kaasupolkimeen. Vaijerit on syytä pitää tuplana käytössä. Yhdellä vaijerilla vetää vinoon tässä sarjassa joka on suunniteltu kahdelle. Öljyä vaijerit ennen asennusta. Suojaa vaijerit kuumalta jos viet pakosarjan läheltä. Laadukas sarja jota ei pysty kääntämään toisin päin vetäväksi. Tässä on korjattu monet aiempien yritelmien heikot kohdat. Nättiä työn jälkeä. Kunnon puslat keinupalassa. Ei mutkaa työntötangossa. Varmistuslukitus kuulanivelissä. Konehuonekuva Ford Escort Mk1. LP2500 sarjan hinta 215 euroa.





Merkkikohtainen vipusarja Ford DGV. LP4232. Hinta 215 euroa.


 



Rikastinvaijeri. Yleismallinen. Tämän pystyy lukitsemaan päälle asentoon pyöräyttämällä nuppia. Jotkut myy vaijeria jossa ei ole lukitusta. Pianolankaa sekä punottua vaijeria saatavilla. Läpivientikohdasta koriin on D-muotoinen. Älä vedä vaijeria kokonaan pois kuorestaan. Voitele hyvin ennen asennusta. Vaijerin kuoren pituus noin 135cm. Hinta 40 euroa.




Rikastimen muutossarja Weberiin. Muuttaa automaattiryypyn käsikäyttöiseksi. Sopii sekä vesikiertoiseen että sähköiseen automaattiryyppyyn. Mukana rikastinvaijeri sekä holkki vesikierron yhdistykseen. Fordin V-6 koneissa vaijeri lähtee hankalaan suuntaan, eli tekee pitkän lenkin. Muutossarja sopii Weberin malleille DGAV, DGEV, DGAS, DGES, DFAV ja DFEV. Hinta 175 euroa.


KÄYTETTYJÄ VIVUSTON OSIA:




* Alfa Romeo. Alkuperäinen käytetty kaasuvivuston osa tupla vaakaimujen asennuksesta. Aikakaudelta ennen kaasuvaijeria. Purkukuvassa osat 1 ja 2. Hinta 30 euroa.




* Alfa Romeo Boxer. Kahden 2-kurkkuisen pystykaasuttimen tukeva alkuperäinen vivusto. Sisältää kannakkeet imusarjan pääle sekä poikittainen tanko. Hinta vivustolle ja imusarjoille yhteensä 100e. Hinta vivustolle 60 euroa.




* Sunbeam Avanger / Sunbeam Talbot TI. Sunbeam/Talbot alkuperäinen vivusto. Sopii ylläolevan malliseen imusarjaan jossa kolme pultinpaikkaa keskellä. Hinta 40 euroa.




* Porsche 911 1965-66 Solex kaasuttimien pitkä poikittaistanko. Kaupan päälle vaihteiston sivuun tuleva kaasutanko joka on sama vielä paljon uudemmissakin. Original old Porsche 911 Solex 1965 linkage. Hinta Price 350 euro.