Uusia alkuperäisiä Weber varaosia on hyvin saatavilla ja runsaasti heti varastossa. Listaus nettisivuilla laajenee vähän kerrallaan. Kysy vaikka sähköpostilla ellet löydä etsimääsi.
Alkuperäinen Weber varaosa Made in EU. Useimmiten tilaustavaraa. Bensapinnan säätö messinkikoholle useimmiten 8mm, muovikoholle 12mm. Älä laita muovikohoa messinkisen paikalle. Säätöarvo ei täsmää. Akselin etäisyys kannesta on eri.
- Messinkikoho 60- ja 70-lukujen Weberiin. Hinta 85 euroa kpl tai 140 euroa pari.
- Muovikoho 1990 alkaen kaikissa. Hinta 55 euro kpl.
Tällä on upean helppo säätää koho kohdalleen. Kyse ei ole vain kannen ja kohon välistä jonka voi mitata millä tahansa. Tämän suurin etu on oikein muotoiltu kolo jolla saat kiinni kohon varren levystä neulan kohdalta, ja saat helposti korjattua kohon säädön juuri siihen arvoon kuin haluat. (DCOE muovikoho 12mm, DCOE messinkikoho 8mm.) Tässä työkalussa on paksuus myös välin mittaamiseen 8mm, 9mm, ja kyljellään 12mm. 8mm kohdalla urat on messinkikohon saumaa varten. Kuuluu mitata kohon tasopinnasta eikä sauman päältä. Mittaus aina kansi pystyssä eikä ylösalaisin. Edelliset 35 vuotta olen pitänyt kohon taivuttelua epämiellyttävänä hommana. Nyt se sujuu tällä simppelillä työkalulla niin kauniisti kuin kuuluukin. Hinta 45 euroa.
Käytettyä varaosaa löytyy runsaasti. Kysy tarkemmin. Sivuilla on vain maistiaisia näytillä.
Weber
40 DCOE käytetty ehjä kansi. Siistimättä. Kierteet kunnossa ja kohon
akselin kiinnitys ehjä. Sopii kaikkiin 40, 45, 48 DCOE malleihin. Sopii
paikalleen myös 48,50,55 DCO kunhan huomaa että tämä on messinkikoholle
tarkoitettu kansi, eikä kannata laittaa pariksi muovikohon kannelle
(malleihin DCOE 151ja 152). Kansi on 40 DCOE 28 joka on Italian
aikakaudelta ja tarkemmin tämä kansi on ikäluokaltaan suunnalta
1968-1970 ja Alfa Romeon 1300 koneesta. Hinta 100 euroa.
45
DCOE ja 48 DCOE Weberiin edullisempi ja paremmin virtaava hajotin. Tämä
on Solexista, mutta halkaisija on sama noin 47.9mm kuin Weberissä, ja
Weberin tehdas käytti joissakin DCOE malleissa Solexin hajotinta
80-luvulla. Nämä ovat ulkokehältään vahvempaa tekoa kuin 45 DCOE omat
jotka ylikiristyksestä menee soikeiksi. Solex hajottimet on
virtaviivaisemmin muotoillut kuin Weberin omat, ja virtausmittauksessa
Weberin kaasutin virtaa enemmän Solex hajottimilla kuin omillaan. Kaikki
hajottimet pitää luonnollisesti vaihtaa kerralla. Ulkokehä on Solexin
hajottimissa paitsi tukevampi, myös hiukan pidempi kuin Weberissä. Weber
16mm ja Solex 18.4mm. Hajottimen kanava osuu kohdalleen, mutta jos
käytät upotettavaa imutorvea, sen kanssa voi olla sovitustöitä edessä.
Näitä löytyy suoraan hyllyltä. Jotkut siistejä, jotkut likaisia,
nopeimmat valitsee mieleiset. Aina ehjiä. Kaikki kärsineet on heitetty
roskiin. Kanavan kokomerkintää ei näissä yleensä ole, mutta silmämäärin
arvioituna näiden kanssa pääpiiri lähtee hiukan alempaa mukaan kuin
Weberin omilla. Neljän käytetyn ehjän Solex hajottimen hinta 50 euroa
yhteensä.
Weber 45 DCOE ja 48 DCOE alkuperäinen käytetty hajotin.
Koko 3,5 hinta yhteensä 2 kpl 50 euroa.
Koko 4,5 hinta yhteensä 2kpl 60 euroa.
Koko 5 hinta yhteensä 4 kpl 80 euroa. 2 kpl 50 euroa, tai 1 kpl 30 euroa.
Weber DCOE ja DCO tyhjäkäyntisuuttimia. Käytettyjä ja tarkistusmitattuja. Bensareikä kerrotaan ensin, esim 45 on 0.45mm. Ilmareikä suuttimen kyljessä vaikuttaa myös kokonaisuuteen. Rikkain ilmapuolelta on F6 jossa ilmareikä kyljessä 0.7mm. F9 ilma 100, ja F8, F11 ja F14 ilma on 120. Laihemmissa reikiä voi olla useampia, kuten F15 on 2 kpl 100. Molempiin kohtiin, bensaan ja ilmaan pitäisi löytää se jonka kanssa kone parhaiten viihtyy.
4 kpl tai enemmän kokoja: 45F8, SK 45/125, 50F26, 70F9 Hinnat 16 euroa sarja
4 kpl tai enemmän edullisempia 55F17, 55F21, 57F21 ja 59F21 päästörajat ja isot ilmat hinnat 10 euroa neljän sarja.
2
kpl kokoja: 45F2, 45F8 ja 45F11, 50F2, 50/115, 50F9, 50F14, 50F15, SK
50/70, 50/100, 50F10(IDA), 55F8, 55F11, 60/120, 65F1. Hinta 8 euroa
pari.
Weber DCOE, DCO ja IDF, 48IDA käytettyjä tarkistusmitattuja pääsuuttimia.
4 kpl tai enemmän kokoja 110, 112, 115, 130, (145 likaiset 10 e sarja) 160, 165, 180, 195, 210. Hinta 16 euroa neljän sarja
2 kpl kokoja 135, 150, 155, 175, 185, 190, 205, 220. Hinta 8 euroa pari.
Weber DCOE, DCO ja IDF, 48IDA käytettyjä tarkistusmitattuja ilmasuuttimia.
4 kpl tai enemmän kokoja 70, 150, 160, 165, 175, 180, 220. Hinta 16 euroa neljän sarja.
2 kpl kokoja 95, 100, 125, 190, 195, 200, 205, 210, 215, 270. Hinta 8 euroa pari.
Weber DCOE ja DCO kiihdytyspumpun suuttimia. Käytettyjä tarkistusmitattuja
30 ruisku sivulle 4 kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
30 ruisku sivulle 4 kpl. Pesuun, 1 tukossa. 15 euroa neljän sarja
35 ruisku sivulle 4 kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja
35 ruisku viistoon 4kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
35 lyhyt malli ruisku alas 4 kpl. Hinta 20 euroa neljän sarja.
40 lyhyt malli ruisku alas 4 kpl. Hinta 20 euroa neljän sarja
40 ruisku sivulle 4 kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
40 ruisku sivulle, lyhyt putki (Wanha 45DCOE) 2 kpl yhteensä 15 euroa.
40 ruisku alas. 2 kpl. Hinta yhteensä 15 euroa.
45 ruisku sivulle. 4kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
50 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari.
65 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari
85 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari
90 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari.
- Virranjakana alipaineletkuun tasaajaventtiili. Anti pulse valve. Tasaa sykkivää alipainetta. Alfa Romeo käyttää tätä aina tuplakaasareiden kanssa. Vaihtoehtona on ottaa alipaine kaikista kurkuista niin silloinkin alipaine on tasaisempaa ja tätä ei tarvita. Alfan käytettyjä venttiileitä. Hinta 10 euroa kpl.
- Kurkkuja koko 28 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari.
- Kurkkuja koko 29 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari
- Kurkkuja koko 30 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 6 kpl. Hinta 50 euroa pari, tai 80 euroa 4 kpl.
- Kurkkuja koko 30 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari
- Kurkkuja koko 36 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari
- Kurkkuja koko 38 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä, kartioruuvin paikalle tehty kierre. 2 kpl. Hinta 30 euroa pari.
- Rikastímen seosputkia. Tämä on yksi Weberin herkimpiä kohtia jäädä jumiin. Purkukuvassa osat 62 ja 74. Vanhimmissa malliessa nämä on 1-osaisia. Viimeisimmissä kahdessa osassa. Kokoja varastossa käytettynä 65F5, 70F10, 85F9, 100F5 löytyy vähintään neljän sarja. 60F5, 70F5, 90F7, 120F10 kokoja löytyy vain 1-3 kpl kutakin. Sopii DCOE, IDF, DCNF. Hinta 65F5 putket 50 euroa sarja / 15 ekpl. Kaikki muut putket 10 euroa kpl, tai 30 euroa neljän sarja.
* UUTUUS
jota on kaivattu. Lämpölevy DCOE Weberin alle. Jos pakosarja on
kaasareiden alla, lämmön suojalevy on aina tarpeen. Nykybensa höyrystyy
helpommin kuin lyijybensa aikoinaan ja tämä voi tehdä kuuman koneen
uudelleen käynnistyksestä hankalaa yleensä 15-30 minuutin pysähdyksen
jälkeen. Toinen vaihtoehto on kääriä pakosarja lämmöneristenauhalla,
mutta se lyhentää pakosarjan elinikää. Lämpölevyn hinta 55 euroa kpl,
tai 95 euroa pari.
*
Käytetty lämmönsuojalevy 40 DCOE kaasuttimen alle. Tämä on
Sunbeam.Avanger ja Talbot Ti alkuperäisasennus. Hinta 25 e kpl, tai 40
euroa pari.
*
Suutinlajitelma 12 suutinta 60 euroa. Keräämme
vaakaimu-webereihin autoosi sopivan lajitelman suuttimia. 12 kpl
lajitelma uusia suuttimia tilille maksettuna yhteensä 65 euroa
posteineen. 60 euroa liikkeestä noudettuna. Weberikin säädetään
suuttimia vaihtamalla. Ainoa ruuvattava seoksiin vaikuttava säätö on
tyhjäkäyntiseokset paikalla tyhjää käyden. Kaikki ajoon vaikuttavat
muutokset tehdään suuttimia vaihtamalla. Suuttimia kerätään yhteensä 12
kpl, eli yksi sarja tyhjäkäyntejä, yksi sarja pääsuuttimia ja yksi
sarja ilmasuuttimia. Kerrot vaan mikä kaasarimalli on paikalla ja tiedot
autosta, niin keräämme siihen mahdollisimman hyvin osuvan lajitelman.
Kannattaa myös tarkistaa ja kertoa paikalla olevat suutinkoot ja kurkun
koko. Valitsemme sinulle sopivimmat koot. Näiden avulla saat testattua
mukavimmat säädöt paikalleen. Voit maksaa ostoksen valmiiksi tilille
niin säästetään ennakkokulut lähetyksessä. Summa posteineen 65 euroa
Free Technics tilille FI8457108320035523. Viestiksi viriwebru
suutinlajitelma. Viitenumeroa ei tarvita. Osoitetiedot ja auto- ja
säätötiedot tänne sähköpostilla tai soittamalla.