Synronointimittari

Made in Germany ! Tässä laadukas 1-kurkku kerrallaan mittaava synkka. Mittaa yhden kurkun kerrallaan imutorven päästä tai kaasarin etureunasta. Sitten vaan siirretään mittari kaasarista toiseen ja katsotaan ollaanko samassa lukemassa. Lukeman numeroarvolla ei käytännössä synkan kannalta ole väliä kunhan kaikki kurkut saadaan näyttämään keskenään mahdollisimman samaa. Jos koneen kierrokset vaihtuvat, vaihtuu myös lukema. Jos haluaa päästä helpommalla, näitä voi käyttää kahta mittaria yhtaikaa. Tämä malli soveltuu useimpiin 40 ja 45 kokoisten tuplien imutorviin tai etupintaa vasten. Tästäkin mittarista näyttää olevan tarjolla myös kiinalainen kopio myynnissä euroopassa lähes samaan hintaan. Kopion tunnistaa heti siitä että kyljen valmistajan tekstit puuttuvat. Mittari on sen verran tärkeä että sen kanssa ei kannata hakata päätä seinään. Meillä on tarjolla vain aito alkuperäinen saksalainen. Hinta 115 e kpl.

Polttoainepainemittari

Made in Italy. No nyt vihdoin löytyi uskottavaa laatua oleva nestevaimennettu bensapainemittari kaasarikoneelle, ja toinen malli ruiskupaineelle. Sama 1/8 kierre. Sopii Filterking ym joissa paikka valmiina. Kaasarimallin 0-1.0 bar kuvassa vasemmalla, hinta 45 euroa lähes aina varastossa. Ruiskumallin 0-8 bar mittari aina tilaustavaraa yleensä 2 viikon toimitusajalla, ruiskumalli kuvassa oikealla, hintaan 60 euroa.

Polttoainepainemittari T-liittimellä

Made in Italy. 0-1 bar. Nestevaimennettu. Kaasutinkoneille. Mukana liitin jolla saa kytkettyä 8mm letkun väliin, sekä kierretulppa jolla voit peittää mittarin paikan ja jättää liittimen paikalleen ajoon. Mittaria ei suositella jätettäväksi ajoon jatkuvaan käyttöön. Ei ehkä kestä tärinöitä ikuisesti. Mittaa ja nosta pois. Hinta laadukkaalla nestevaimennetulla mittarilla 75 euroa.

Seosmittari

FMI - 1.4 seosmittari kylmällä yhden johdon anturilla. Kotimainen helppokäyttöinen lambdamittari. Nämä mittarit tulevat aina valmiiksi kalibroituna ja käyttövalmiina. Ovat vanhanaikaista kapeakaista lambdaa. Ei siis sovi nörteille, eikä tietokonesäätöisen ruiskun tiedonkeruuseen. Nämä on parhaimmillaan kaasarikoneessa.  Kun mittari näyttää vihreää läpi koko käyttöalueen voit olla varsin tyytyväinen itseesi ja koneen säätöihin. Kaasarikone toimii mukavimmin noin 0.95-0.85 lukemissa. Mittarin ledirivihän on tehokäyrän muodossa. Paitsi paras teho, myös paras toimivuus ja käyttömukavuus löytyy tuolta vihreältä alueelta. Anturi tarvitsee normaalin pakokaasulämmön ennen kuin näyttää mitään. Kylmäkin anturi lämpeää toimintalämpöön paljon nopeammin kuin auton moottori ehtii lämpimäksi. Mukana aina suomenkieliset ohjeet. Lambdamittareilla näkee seoksen parhaiten rasituksessa ja tien päällä. Päteviä laitteita. Hinta 180 euroa sarja anturin kanssa.

Ajoituslevy

Astelevy nokka-akselin ajoituksen säätöön. Muovia. Halkaisija noin 15cm. Made in Finland. Hinta 15 euroa.