Ilmanpuhdistimet ja Imutorvet

Pestävä kromipuhdistin 2-kurkkuiselle DGV/DGAV/DGMS Weberille

Korkeus 65 mm. (65mm putsari yhdessä Weberin kanssa 155 mm) Ulkomitat 171 x 114 mm. Pestävä suodatin. Tämä on halpa malli joka ei yritäkään olla paras, mutta on silti ihan käyttökelpoista laatua. Hengittää hyvin, eli päästää pölyä melko paljon läpi kuten muutkin pestävät puhdistimet. Öljyttynä puhdistaa tarkemmin. Etuna se ettei pienestä koosta huolimatta pistä pahasti tehoissa vastaan. Kannen kiinnitys neljällä pannalla sivuista. Pantaa pitää alareunan päädystä hiukan lyhentää DGV kaasarin kanssa ettei ota kaasariin kiinni. Huohotusletkulle on paikka putsarin pohjassa ja liitin on mukana. Saatavilla oma mallinsa myös DCNF Weberille, ja erilainen DMTL ja DCD Webereille. Kuvassa olevan DGV/DGAV/DGMS mallin Hinta 125 euroa.

Imutorvet

hyvin muotoiltu imutorvi parantaa virtausta ja sillä voit myös vaikuttaa imukanavan kokonaispituuteen.

Billet imutorvet

Omaa tuotekehitystä billet imutorvet. Made in Finland. Optimi kartio ja laaja pyöristys joka kiertää reunan ympäri. Kuvassa tuorein malli 50/30mm. Näistä ollaan ylpeitä !

Saatavilla halkaisijat 40, 45 ja 50

Pituudet 30 ja 45 mm.   

Hinta 30 euroa kpl.

Vanhoilta sivuilta Ilmanpuhdistimet:


RedLine - Weber. Imutorvipuhdistimet virityskaasuttimille


Pestävät puhdistinsukat jotka vedetään imutorvien päälle. (imutorvia ei tule mukana) Kiinnitys nippusiteellä imutorven kaulan ympärille. Laadukkain vaahtomuovisuodatin jonka olemme nähneet. Puhdistimessa on sisällä metallikierrejousi joka pitää puhdistimen ryhdissä. Nyt päädyn Redline teksti on poissa ja tilalla Weberin "W"-logo. Valmistaja, laatu ja hinta ennallaan.  Pituus 150 mm. Sopii hyvin 100 mm väliin ja kestää nojata kiinni konehuoneen reunohin tai esim. jarrutehostajaan. Voi lyhentää tarvittaessa. Älä lyhennä liikaa. Sovita ensin täysmittaisena. Ulkohalkaisija 90 mm. Vaahtomuovia. Valmistettu yhdestä palasta. Tässä ei siis ole liimasaumoja kuten halpismalleissa. Punaiset. Valmiiksi öljytyt, ja aika reilusti öljytyt. Suurimmat öljyt voi puristaa pois ennen käyttöä. Ei sovi yksittäin turbon päähän. Hengityskyky ei riitä 100hv/kpl. Mikään vaahtomuovipuhdistin ei kestä jatkuvaa lieskaa kaasareista. Normaali kylmänä yskiminen ei ole ongelma. Riski putsarin sulamisesta on olemassa jos sen ensin kyllästää bensalla ja sitten tarjoaa lieskaa perään. Lähinnä rallikäytössä on kaiken merkkisiä vaahtomuoviputsareita ajoittain sulatettu tällaisen säätö- tai toimintavian takia. Varmista että synkka on kohdallaan. Älkää käyttäkö liian pitkiä imutorvia syvälle putsarin sisälle työnnettynä. Ei hengitä hyvin jos saa ilmaa vaan päätylätkän läpi. Tehojen kannalta on parempi ratkaisu jättää mahdollisimmaan paljon vapaata pintaa putsarin sisälle. Hinta tarkentuu myöhemmin. LOPPU. Täydennys ei onnistunutkaan heittämällä. Ei nopeasti saatavilla.


ALPHA vaahtomuovipuhdistimet



Nyt tarjolla taas iso yhtenäinen pestävä ilmanpuhdistin kahdelle 2-kurkkuiselle kaasuttimelle tai läppärungolle. Pohjapelti on alumiinia ja aina ilman reikiä. Tee itse jaon mukaan sopivat reiät. Vaakaimuille muista tehdä myös se n. 2cm reikä toisen kurkun yläpuolelle. Kaasari ottaa sitäkautta ilman kohokammioon. Elementti on puolipyöreä. Kolmea eri kokoa. Puhdistin tulee kuivana. Voidaan käyttää öljyttynä jolloin puhdistaa tarkemmin. Pesu ja öljy samoja kuin muissakin vaahtomuoviputsareissa. Tämäkään ei kestä sitä että kaasareissa tai ruiskussa on synkka pielessä. Jos saa jatkuvaa lieskaa, putsariin sulaa reikä. Kaikissa sama pohjapelti. Pohjapelti kuuluu näissä aina hintaan. Sama kiinnitys kuin Pipercrossissa KK600. Nimellismitta on elementin suurin korkeus päältä. Vaakaimukaasareiden kanssa siis sivulle tuleva mitta. Putsarin muut mitat: pohjapellin mukaan suurin leveys 450mm. (elementin suurin leveys 440mm.) Pohjapellin suurin korkeus 190mm. (suodatinelementti 150mm). Putsarin sisämitat: Suurin leveys 390mm. Suurin korkeus pohjapellin suuntaan kaikissa sama 105mm. Imutorvien suuntaan sisämitta on noin 10mm vähemmän kuin putsarin nimellismitta 90/120/140. Imutorven käytännön maksimipituus on noin 40-50mm vähemmän kuin putsarin nimellismitta. 90mm putsariin suositellaan enintään 45mm imutorvia.
- 90mm puhdistin pohjapellin ja kiinnikkeiden kanssa yhteensä 160 euroa.
- 120mm puhdistin pohjapellin ja kiinnikkeiden kanssa yhteensä 170 euroa. (kuvassa)
- 140mm puhdistin pohjapellin ja kiinnikkeiden kanssa yhteensä 180 euroa.

 

Pestävä kromipuhdistin DCOE, DHLA ym vaakaimukaasuttimille


Sopivuus Weber DCOE, Dellorto DHLA, Solex ADDHE ym. Korkeus, tai vaakaimuille oikeammin mitta sivullepäin 46, 64 tai 86 mm. Suurimmassa ulkopelti on kiinni mutterilla ja siipimutterin tilantarve lisää +15 mm. Muissa malleissa ei ole mutteria vaan irralliset pannat sivulla. Pantakiinnitys on mukava katukäytössä, mutta ei välttämättä riitä rallikäytössä, vaan siellä tärinöiden takia kannattaa kaikki pultata kiinni. Ulkomitat 177 x 114 mm. Pestävä suodatin. Tämä on halpa malli joka ei yritäkään olla ominaisuuksiltaan maailman paras. Käyttökelpoinen kyllä. Hengittää hyvin, eli päästää pölyä melko paljon läpi kuten muutkin pestävät suodattimet. Suodattimen reunakumi turpoaa jos kaasarit on säädetty paksulle tai kireän nokan takia sumuttaa jatkuvasti bensaa putsareihin. Tämä ongelma on nähty vain kisakäytössä vaakaimukaasareiden kanssa. Kaikki koot saman hintaisia. Hinta 125 euroa kpl, tai 190 euroa pari.


Pestävä kromipuhdistin Weber IDF pystykaasuttimille.

IDF kaasuttimelle vastaava kuin DCOE puhdistin. Saatavilla korkeudet 64 ja 88mm. Hinta 125 euroa kpl, tai 190 euroa pari.


 

RedLine pyöreä kromipuhdistin DGV/DGAV/DGMS Weberille


* Weber DGV/DGAV/DGMS/DGAS. Laadukkaampi Redline puhdistin. Korkeus yhdessä Weberin DGV:n kanssa n.155 mm. Puhdistimen kokonaiskorkeus kiinnitysmutterin yläpintaan n. 65 mm. Halkaisija n. 230 mm. Asennusvalmis paketti jossa mukana sekä suodatinpanos että tiiviste kaasaria vasten. Kertakäyttöisellä hyvin puhdistavalla suodattimella. Huohotusletkulle on paikka pohjassa. Saatavilla tilauksesta myös Weberin malleille DFAV/DFEV, DFE/DFM/DIR sekä ADF/ADM. Hinta 155 euroa.


* Vaihtopanos RedLine pyöreä. Kertakäyttöinen. Puhdistaa hyvin. Pienillä kilometreillä vaihtoväli on useita vuosia. Hinta 45 euroa.

 

Imukotelo, Plenum. DGV/DGAV/DGMS ja DMTL Weberille



Sopii DGV, DGAV, DGAS ja DGMS malleihin. Alumiinikotelo kaasarin päälle. Siihen mahdollisuus liittää lämmintä tai kylmää ilmaa ja suodatin letkun päähän. Vaikka letkun lähtö on soikea, siihen mukautuu hyvin pyöreä 70mm kumiletku kiinni. Hiljainen imuääniltään. Weber DGV kokonaiskorkeus 12 cm. DGV yhdessä plenumin kanssa 16 cm. Kaasuttimen korkeus pohjasta puhdistimen/plenumin kiinnityspintaan 8,5 cm. Tämä imukotelo on alumiinivalua ja sen alapinta on käsin viimeistelty. Taso ei aina ole suora. Vaatii usein viimeistelyä ollakseen oikeasti tiivis. Ei sisällä ilmanpuhdistinta. Kuvassa yhdistetty Volvon omaan puhdistinkoteloon. Plenumin hinta 145 euroa.



Ilmanpuhdistin Weber ICH ym 1-kurkkuiselle vakiokaasuttimelle



Pestävä edullisempi kromiputsari Weber ICH ja ICT malleille ja muillekin joissa kiinnitys 52mm. Esim monet solexit. Tämä putsari ei yritäkään olla maailman paras tai laadukkain, mutta käyttökelpoista halpislaatua. Hinta 55 euroa erikseen tilattuna. Edullisemmin yhdessä uuden weberin kanssa ostettuna.

Nyt tarjolla ICH Weberille ja monelle 1-kurkkuiselle Solexille sopiva kiva nostalgiaputsari. Saksalaisen Okrasa virityspajan mallin mukainen uusi pestävä putsari. 52mm kiinnitys kaasariin. Sopii ICH Weberin lisäksi monet muutkin 52 kiinnityksella kuten useat Fomocot ja Solexit. Kovin hyvin kotonaan monessa Volkkarissa tai Opelin pikkukoneen kahden 1-kurkkuisen setissä. Nämä on tavallista tukevamman tuntuista työtä ja materiaaleja. Päästää pölyä enemmän läpi kuivana ja vähemmän öljyttynä. Mitat 115mm ulkohalkaisija. Putsarin korkeus noin 60mm. Tämä mitta on peltien väli, eli tämän verran nousee kaasarin yläpinnasta. Hinta 90 euroa kpl.



Ilmanpuhdistimet SU-kaasuttimille


* SU-kaasuttimille laadukkaita putsareita. Nyt tarjolla malli 1.5" SU kaasarille. Putsarin halkaisija 140 mm. Valmistaja Redline. Kromipeltien välissä kertakäyttöinen vaihtopanos. Vaihtoväli olosuhteista riippuen tuplakaasarikoneessa yleensä 5000-10000 km. Kunnollista laatua. Puhdistaa hyvin. Hinta 75 euroa kpl. Vain 1 kpl jäljellä. Viimeinen hintaan 50 euroa.


 Huohotinpuhdistin ja säiliö



Kokoojasäiliö alumiinia johon voit yhdistää moottorin huohotukset venttiilikopalta, lohkosta ym. Tämän kanssa ei tarvitse ohjata öljyhuuruja ilmanputsaria tukkimaan. Sisällä pestävää vaahtomateriaalia. Säiliö on sen verran pieni ettei täytä jossain kilpaluokissa vaadittua litran tilavuuttaa. Nätti palikka katukäyttöön tai fiilistelykilpuriin. Säiliön suurin leveys 150mm, Syvyys 66mm ja korkeus 56mm. Liittimet päälle näihin mittoihin. Irrotettavat läpipultattavat liittimet yhteensä 5 kpl joista kolmelle valmiit paikat säiliössä. Liittimet noin 13mm letkulähdöllä. Sopii esim 1/2" letkulle.  Säiliön kiinnitys koriin kahdella pultilla joiden jako 145mm. Tilaustavaraa ja joskus pitkälläkin toimitusajalla. Hinta 95 euroa.

 

Käytetyt ilmanputsarikotelot:


Listaus automerkin aakkosjärjestyksessä. Yleismalliset ensin:




* Kahdelle kaasuttimelle Sprint Filter Vintage peltiputsarit. Olettaisin että nämä on käyräimutorvien päälle tarkoitettu, mutta ei varmuutta. Laita sopimaan mihin haluat. Pestävät elementit. Vähintään 40 vuotta vanhat. Ulkomitat normaalit 11x17 cm kuten uudemmissakin, ja paksuus päältä suurimmillaan noin 50mm. Hinta 50 euroa pari.




* Weber DCNF parille vanhaa tuotantoa olevat ilmanputsarien pellit. Elementtejä ei ole, mutta nämäkin pellit on sitä tavallista 11x17cm kokoluokkaa. Ei tietoa valmistajasta, mutta malli jota ei ole ainakaan 30 vuoteen ollut uutena tarjolla. Abarth tarrat päällä, jotka nekin on vintagea. Hinta saattaa nousta jatkossa jos löydän valmistajan tiedot. Parin hinta 40 euroa.



* Sprint Filter 6000 tarvikepuhdistin osia. Suodatinelementtejä ei löydy, mutta peltejä ja klemmareita kyllä. M-Filterillä on ainakin ollut listoillaan elementti tätä mittaluokkaa. (n 11x17cm) Pintapelti 10 e kpl. Pohjapelti DCOE/DHLA/ADDHE 40/45/50 jaolla 5 e kpl. Klemmareita on kohdalla pituuksia 44, 50, 56 ja 88mm jotka on myös elementin mittoja. Klemmarit 10 e /4kpl. Yhden kaasarin pellit ja klemmarit 20 euroa




* Fiat ilmanpuhdistinkotelo Dino 3 x Weber DCNF. Kotelossa lukee FIAT IGM 4955 S. Puhdistinkotelon hinta 250 euroa.



* Fiat 2300S Coupe. 2 x Weber 38DCOE puhdistin. Alkuperäinen 6-koneen puhdistin. Putsarissa lukee IGM 2350 S. Tässä 2300S mallin 6-koneessa on tehtaan jäljiltä 2 kpl Weber 38 DCOE kaasutinta. Puhdistimen lisäksi löytyy imusarja ja myös 38 DCOE Weberit. Niin ja öljypohja myös samaan koneeseen. Puhdistikotelo imukäyrineen 180 euroa.




* Ford 20m Taunus Solex alkuperäinen poikkeuksellisen hyväkuntoinen ilmanputsarikotelo. Kannessa Fordin soikean logon vieressä numero 11448628. Mann on valmistaja. Ei sovi uudempaan Solex EEIT malliin. Saattaa sen sijaan olla mahdollinen Saabiin, V4 Fordiin, tai jopa Opelin DIDTA:n päälle.Pyöreän osan halkaisija 32 cm. Hinta 50 euroa.



* Matra Bagheera 2x DCNF. Kotelo Webereiden päälle joka vain yhdistää ilmanoton erilliseen putsariin. Kahden kaasarin etäisyys toisiinsa keskeltä keskelle noin 171-172mm. Kokoojan hinta 50 euroa.



* Porsche 912 Solex 40 PII kaasuttimien Mann ilmanputsarikotelot. Peltikotelot entisöitäväksi. Muuten hyvin säilyneet, mutta imutorven päässä korjattavaa. Hinta 250 euroa pari.



* Toyota 2T-G tai 2T-GR koneen alkuperäinen kahden Mikuni vaakaimukaasarin ilmanputsarikotelo. Pulttijako kaasareissa sopii myös Weber ja Dellorto. Tämä on käytännössä kokooja, eikä puhdistin, ja tästä yhdistetään letkulla erilliseen puhdistimeen jota meiltä ei löydy. Erillinen putsari joka tarvitaan lisäksi vaikuttaa kovin Toyotan K-moottorin vakiolta. Kotelokin on ainoa mitä 30 vuoden aikana on kohdalle osunut. Hinta 120 euroa.


 

* VW paku/bussi T2b "pallokeula" putsarikotelo numerolla 261129607b. Kuuluu ilmeisesti Typ1 1600 koneelle 75-77 suunnalla. Saa soveltaa mihin haluaa. Kätevän kokoinen kotelo kooltaan noin 22cm suuntaansa. Hinta 20 euroa.




Imutorvet


* Omaa tuotekehitystä billet imutorvet 40mm (45mm loppu tällä hetkellä) kaasuttimille ja läppärungoille. Pituus 30 mm. Suurin ulkohalkaisija 79 mm. Optimi kartio ja laaja pyöristys joka kiertää reunan ympäri. Billet alumiinia. Made in Finland. Näistä ollaan ylpeitä ! Näihin saa Redlinet tms erilliset putsarisukat päälle. Sopii Weber, Dellorto, Solex, SK-Racing, Mikuni ym. Vaakaimuille ja pystykaasareille. Pulttijako 65 mm. Hinta 35 euroa kpl.


* Billet Made in Finland torvea on saatavilla myös 45mm pitkää mallia. Tätä pituutta on tarjolla 40 ja 45 kokoisille kaasareille. Hinta 35 euroa kpl.


* Billet Made in Finland imutorvea nyt myös Weber 48/50 DCO kaasuttimelle sekä 50mm läppärungoille. 48 DCO ja 50 DCO imupuolen halkaisija on 55mm. 48DCO mallissa on alunperin sisälle upotettava imutorvi joka samalla pienentää halkaisijaa. Näissä torvissa halkaisija on siis 50mm eikä 55 joten näiden kanssa DCO sarjan kaasareihin kannattaa tehdä holkit hajottimesta imutorveen joiden sisähalkaisija osuu imutorven halkaisijaan.

- halkaisija 50mm tarjolla pituudet 30 ja 45mm.
Hinta 35 euroa kpl.



* Weber 40 ja 45 DCOE upotettava imutorvi. Alumiinia eikä peltiä kuten alkuperäiset. Ei ole kromattu. Näyttää kuvassa kiiltävämmältä kuin onkaan. Laadukas. Kaasarista ulos tulevan osan pituus 16, 26, 39, 55 ja 75 mm. Suurin ulkohalkaisija 40 DCOE torvissa on 56mm ja 45 DCOE:n torvissakin se on sama kuin vakiossakin, 63mm. Nämä on siis sen verran pienet että sopivat useimpiin kromiputsareihin sisälle. Tilaustavaraa 2-3 viikon toimitusajalla. Hinta 225 euroa/4kpl.





* Weber 45 DCOE kaasariin tyylikkäät vanhanliiton verkkotorvet. Italialaiset dinosaurukset. Asiallinen kiinnitys myös laipalla suorassa mallissa. Tarvittaessa laippakiinnitys yksinäänkin riittää, jolloin sisälle menevän holkin poistamalla näitä saa käytettyä myös Dellortoissa. Lisää ei saada. Tarjolla on tasan ja vain ja ainoastaan kuvassa näkyvät, eli yhden kaasuttimen sarja suoraa mallia, ja yhden kaasarin sarja käyrää mallia. Hinta on tuskallinen tiedän, vaikka nämä hukataan liki omakustannushintaan. Hinta 190 euroa pari, siis yhden kaasarin torvet.



WEBER originals


*Weber 40 DCOE alkuperäiset kaasarin sisälle upotettavat imutorvet. Kuten uusissa kaasareissa. Sopii vain hajotinmalliin jossa jää rako imutorvea varten rungon ja hajottimen väliin. Pituus ulos kaasarista 40mm. Hinta 28 e kpl, ja levyt kiinnitykseen 2,50 e kpl.  


* Weber 45 DCOE alkuperäiset upotettavat imutorvet. Pituus ulos kaasarista 65mm. Hinta 28 e kpl, ja levyt kiinnitykseen 2,50 e kpl.


* Weber 44 IDF ja 40 IDA3C alkuperäiset imutorvet. Hinta 55 euroa kpl, tai 180 euroa neljän sarja. 240 euroa kuuden sarja


- 48 DCO. Upotettava malli. Pituus n. 65 mm. Tilauksesta. Kuvassa takana vasemmalla. Hinta on tukeva. Tarkistan. Edellisellä kerralla sarja oli jossain 200-300 välillä.


- 50 ja 55 DCO. Laippakiinnityksellä. Pituus 45 mm. Pulttijako 69mm. Nyt tarjolla yksi sarja uusista kaasareista käyttämättömänä irroitettuja listahintoja halvemmalla. Nämä 160 euroa neljän sarja.


 * 44 IDF Ford RS 2000 alkuperäiset matalat imutorvilevyt. Weber alkuperäinen. Sopii myös osaan 40 IDF kaasuttimista. Mittaa halkaisija. Noin 43mm. Kuvassa yhden kaasuttimen levy. Levyjen hinta 150 euroa pari, siis kahden kaasuttimen levyt yhteensä.  


* 40 ja 42 DCNF Weberiin alkuperäinen imutorvilevy yhdelle kaasuttimelle. Alumiinia. Ei sovi suoraan 36 DCNF kaasuttimeen eikä niihin 40 DCNF malliehin joissa on kiinteät imuputket, ellet katkaise kiinteitä. Weber alkuperäinen. Hinta 135 euroa kpl.


Käytettyjä imutorvia. Listattu halkaisijan mukaan pienestä suurempaan.



* Weber 36 ? IDF alkuperäinen imutorvilevy. Sisähalkaisija kaasarin puolelta noin 37mm. Kokonaiskorkeus 49mm. Hiukan korkeampi ja alta erilainen kuin 40 IDF Fiat 124 Sport Coupe imutorvilevy alla. Tässä valmistajan merkinta pohjassa F:lli Lucco To. Hinta 1 levy 20 euroa.



* Weber 40 IDF 13/15 Fiat 124 Sport Coupe 1600 –70 alkaen, alkuperäinen imutorvilevy. Sisähalkaisija kaasarin puolelta noin 38mm. Kokonaiskorkeus 44mm. Hinta 4 levyä yhteensä 140 euroa. Hinta 2 levyä yhteensä 80 euroa.



* Weber 40 IDF madallettu imutorvilevy. Sisähalkaisija kaasarin puolelta noin 38mm. Kokonaiskorkeus 12mm. Tyyliltään kuten Ford RS torvi. Hinta 20 euroa.



* BMW 1602 Ti ja 2002 Ti alkuperäiset imutorvet Solex 40 PHH Germany kaasuttimista. Näillä yhdistetään kaasarit ilmanputsariin. Nämä ei sovi mihinkään muuhun kuin Saksalaiseen PHH kaasariin, eikä niihin sovi mikään muu kuin nämä. Aidot vanhat, eli noin 50 vuoden takaa. 4 kpl yhteensä hinta 120 euroa.



* 40mm Weber / Dellorto / Solex vaakaimut eli DCOE / DHLA / DDH / ADDHE. Imutorvikäyrät alumiinia. Fiat 2300 S Coupe mallin alkuperäiset. Näihin voi laittaa päälle kromiputsarit, tai jonkun muun kotelon jossa yhtenäinen suora taso jonka saa pultattua käyriin kiinni. Viimeisessä kuvassa Fiatin alkuperäinen putsarikotelo käyrissä kiinni. Käyräpari ja kotelo yhteensä 250 euroa. Fiatissa kaasarit ovat tavallista kauempana toisistaan, eli ei yleensä ole pulttaa-kiinni asennusvalmis muuhun laitteeseen. Yhden käyrän hinta 100 euroa, kahden käyrän ja kotelon hinta 250 euroa. Kolme käyrää ja kotelo 300 euroa.



* 45mm peltiset imutorvet. Ehjät mutta ei siistit. Pituus 50mm. Hinta 2 kpl 30 euroa, 4 kpl 60 euroa, tai 6 kpl 80 euroa.



* "Käytetyt" Weber 45 DCOE alkuperäiset upotettavat imutorvet kiinnikkeineen. Pituus 65mm ulos. Sisällä uppoaa hajottimeen asti. Uusista kaasareista irrotetut käyttämättömät kromatut imutorvet kiinnikeprikkoineen. Näitä löytyy yhteensä 8 torvea. Kahdeksan torven hinta prikkoineen 140 euroa. Kuuden hinta 120 euroa. Neljän torven hinta kiinnikeprikkoineen yhteensä 80 euroa. Kahden torven hinta kiinnikeprikkoineen yhteensä 50 euroa.



* Käytettyjä imutorvia. Halkaisija 45-46 ja pituus 28-30mm. Kotimaiset uudet alumiinitorvet. Pyöristys jäänyt hiukan vajaaksi ja sen vuoksi aikoinaan nostettu kakkosluokan pinoon. Pieni kolhu oikeanpuoleisen etureunassa. Parin hinta yhteensä 30 euroa.